tiistai 17. heinäkuuta 2012

PT tapaaminen (tappotreeniä!!)

Puuduttaa puuduttaa puuduttaa, mutta olo on kuin voittajalla ja hymy pyllyssä!

Näin tänään siis Veskua pitkästä aikaa klo 14 ja tehtiin alkulämppä, jossa höpöteltiin miten jatkossa ja tämänhetkisistä tavotteista (voi kyllä ne vaan muuttuu kokoajan! On siis tosi hyvä, että Vesku ne joka krt tarkistaa!:) sen jälkeen mentiinkin tekemään "pikkuinen" treeni ja katottiin mitä vaatii mm. pakaran kasvatus! (Kyllä, peppuun haluan kokoa vaikka itkien ja vinkuen jos se sitä vaatii. Peppu kun vaan on POP!)

 Salilla ensimmäisen 15min jälkeen olin ihan kuollut ja treenihän kesti sen puolisen tuntia. Peppua, selkää, keskivartaloa.. huh! Kuullostaa niin pieneltä, mutta olisitte nähneet sen hien ja jopa epätoivon määrän! (Ja meikit treenitopissa koska "enhän mä salilla niin hikoa, että tarviin pyhkeen..:D) Musta tuntui pitkästä aikaa, että olen huonossa kunnossa, vaikken ole. Treeni oli vain niin erinlailla kuormittavaa kuin ennen!

Kädet ja selkä huutaa nyt jo hoosiannaa, eikä jalatkaan kyllä arvosta portaita. Katsotaan mikä tilanne on huomenna!

Veskua pitäisi nähdä taas nyt melko pian, niin katsellaan mun ruokavaliota vähän uudempaan uskoon ja saan varmaan jonkun todella ihanaisen salitreeninkin.. Oon niin innoissani ja kauhuissani samaan aikaan!

Jos harkitsette PTn hankkimista niin suosittelen oikeesti lämmöllä Veskua Kuntoportilta. Tämä vuoden alussa oleva hiilarihiiri on nyt oikeasti valmis muuttamaan elämäntapansa, kun on ymmärtänyt ettei treenaus ole harrastus, vaan elämäntapa. Ja se että minä muutan mielipiteeni ollessani herkkujen orja n. 10vuotta niin kuka tahansa muuttaa, kun antaa Veskun vähän potkasta vauhtiin ja antaa hänen kertoa kunnon faktoja hienostelematta niitä!
Toki ja onneksi personal trainereita on erilaisia, mutta Vesku on kolmas minulla ja vasta nyt olen herännyt. Mua ei vaan auta vähänkään löysä PT, joka mm. sallii repsahdukset sillointällöin.

Olette itsekkin nähneet tulokseni ja tästä suunta on vain ylöspäin, koska mulla on ammattiapu rinnalla. Ja nyt puhun todella ammattimaisesta avusta. Mä harvoin näin ylistän ketään ihmistä, mutta en keksi mitään pahaakaan Veskusta! :D

Odottakaa vain, jouluna oon timmimimmi 20v ja se on sitten fit for life! Motivaatio kärpänen tuli takaisin ja tunteet on pinnassa. Mä olen niin valmis siirtymään TO THE NEXT LEVEL!



Ihanaa lopputiistaita kaikille!

pst. Maksan ihan omasta lompsasta PT palvelusta. En siis saa sitä ilmaiseksi vastineeksi siitä, että kirjoitan siitä blogiini. Mutta tiedän, että moni on hukassa ruokavalion ja treenien suhteen ja haluaa tietää kenet ottaa PTksi. Olen todella onnellinen, jos joku tätäkautta hakeutuu Veskun hellään huomaan ja saa sitä kautta paremman elämän. En tehnyt siis tätä postausta kuntoportin tai veskun takia, vaan teidän takia!:)

6 kommenttia:

  1. Mua kiinnostaisi, että paljonko ne PT-tapaamiset yms. sitten maksaa? ((:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hinnat tietysti vaihtelee huimasti kuntokeskusten välillä, mutta Kuntoportin hinnaston voi kurkata täältä: http://www.kuntoportti.fi/?id=97 ja jos kiinnostuu niin yhetyttä vaan Veskuun eli vesa.herronen (at) kuntoportti.fi. Halpaa huvia ei ole, mutta jos sillä saa hyvän olon kroppaan yms, niin mielestäni joka roposen arvoinen. :)

      Poista
  2. Mä olen viimeiset puoli vuotta pähkäilly tätä PT-asiaa enkä vain pääse siitä puusta pitkälle. Se aina herää silloin tällöin mieleen vaikka olen sen jo moneen kertaan hylännyt. Minulla ei ole hajuakaan mitä se maksaa, mutta se raha ei ole se ongelma minulle (tienaan tälläkin hetkellä huomattavasti enenmmän kuin minulla on kuluja).

    Se, että joku kertoisi tarkasti mitä pitää syödä ja milloin ja miten. Se, että saisi oikeasti ne konkreettiset ohjeet juuri minulle olisi luultavasti se juttu joka auttaisi minua tässä ikuisessa muutaman kilon pudotuksessa ja lihasten hankkimisessa (ja realisoisi ehkä sen järjestyksenkin minulle). Tässä touhussa kun ei minulla aina ole oiken päätä eikä häntää.

    Toisaalta alan kuitenkin miettimään sitä, että mitä jos minä en vain pysty/kykene tuollaiseen? Kuinka pystyisin tuossa vaiheessa tunnustamaan esimerkiski epäonnistumiseni kun en pysty siihen nytkään. Jos se PT laittaisi minulta esimerkiksi hiilarit pois niin kuin sinulta enkä todellakaan halua sitä, niin haistatanko sitten vain paskat PT:lle ja sanon että minähän en pastastani luovu? No en todellakaan, mutta sitten suurin piirtein söisin sitä salaa kotona. Treenin kannalta taas mietin, että voinko minä palkata PT:n koska en ole mikään rapakuntoinen ihminen vaan ihan peruskuntoinen ja lihastakin vähän löytyy (en tiedä mistä olen tämänkin harhakuvan saanut).

    Tällä hetkellä iso onglema on myös, että kuka PT. Molemmat lemppariohjaajani ovat personal trainereita, mutta toisaalta mietin että tunnenko ne tähän hommaan liian hyvin. Niinä päivinä kun haluan haistattaa paskat koko projektille tai vaikka repsahdan niin pystynkö kertomaan sitä varsinkaan näille ihmisille? En varmastikkaan. Lisäksi en usko, että toisen treenítyyli olisi minulle se paras ja toista en haluaisi pt:kseni koska sen hermot eivät luultavasti kestäisi minua (se on jo kerran hermostunut minulle yhdellä tunnilla:D)! Mistä niitä personal trainereita oikein löytää ?! :(

    Heh, sori tästä yhden postin pituisesta (omapohdinta)kommentista! Tätä tekstiä vaan alko tulla ja tulla enkä enään keksinyt mitä poistaisin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ui ihanan pitkä kommentti, i like!:)

      Jos saan sanoa oman mielipiteen tuohon, niin minusta sun pitäisi vaan rohkeasti ottaa PT. :) Keskustelette ja voit mm. siinä tehdä selväksi, että hiilareista et luovu. Hyvän PTn pitäisi osata muokata ohjelmaa siten. Tai sitten sun pitää miettiä iteksesi, olisitko 2-3kk vaikka valmis luopumaan rankasti hiilareista jos PT niin ehdottaa? En mäkään ole niistä kokonaan luopumassa ja pian onkin uuden ruokavalion vuoro. Nyt vaan PTni miettii, miten edettäisiin ettei paino lähde nousuun. Juuri tälläisissä asioissa PT on kätevä!

      Pitää olla nöyryyttä taipua toisen tahtoon ja pitää uskaltaa haastaa itsensä ja ajatella, että minähän teen näin. Mieliteotkin helpottaa, kun tuntee sen olon kropassaan, mitä oikea ruokavalio ja liikunta tuo tullessaan. :) Esim. mun ei tee mieli ees esim pastaa,riisiä tai perunaa, niinkun ennen teki. Kaikkeen tottuu, pitää vain uskoa itseensä ja tehdä henkistäkin työtä päivittäin.

      Ja tottakai PTn voi palkata, vaikka peruskunto on hyvä ja lihasmassaa löytyy. En itsekkään ole rapakunnossa, vaikka kylläkin Veskun seurassa itseni tunnen rapakuntoiseksi, sillä hänen kanssaan kokeilemme isoja painoja ja rajoja ja joskus oivaltaa, että kuinka paljon enemmän voimaa ja tahtoa onkaan treeniä kun miettii!

      Ja mitä noihin sun PT vaihtoehtoihsi tulee, niin varmasti löytyy passeli. :) Voithan kysellä heiltä vaikka alkuun sähköpotsiste ja siitä punnita kumpi on parempi?

      Se on kyllä totta, että oman PTn löytäminen on melko haasteellista hommaa, muttei siinä auta muu kuin etsiminen!

      Rohkeesti vain PThen yhteyttä. Jos yhteistyö ei toimi, niin uutta kehiin! Kyllä sä löydät itelles vielä täydellisen PTn, no worries!:)

      ja jos hankit PTn ja se laittaa sulla ikäviä asioita vaikka ruokavalioon, niin tänne ainakin voit tulla mulle kertomaan, tai sn blogissas. Oon hengessä mukana ja tsemppaamassa!

      Poista
  3. Itse olen ajatellut, että kun selviin omasta polvileikkaukseta, kuntoutuksesta ja fyssarista ni hankin PT:n toviksi, tiedän, miten kaikkea tehdä ja tiedän tasan tarkkaan, miten patistaa itseään, mutta haluan erään PT:n siihen vierelleni huutamaan ja haluan, että hän heittäisi minut yli laidan, koska itse meinaan joskus tarrautua siihen laitaan kiinni ja haluan olla kunnossa sitten ensi kevään liikuntaohjaajan pääsykokeissa, ku ei jääny pailjoa paikkani vaille :)

    Hyvä, että oot tykänny siitä eikä PT:n pitäisi olla sellane, josta ei pidä. Luottamukseen se asiakkuussuhde perustuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi tsemiä leikkauksiin ja kuntoutuksiin! Tosi fiksua kyllä hankkia PT vaikka juurikin leikkauksenkin jälkeen, niin kaikki varmasti menee oikein. :) Ja vielä huipumpaa, jos jo tiedät kenet otat sua neuvomaan ja patistamaan!

      Ja wau, liikuntaohjaaja!:) Se ois kyl semmonen ammatti, mikä muakin kiinnostaisi.. ehkäpä joskus.. ;)

      Ja jep, luottamus juurikin. Alkuun epäilin Veskunkin kohdalla, mutta kun olen saanut tuloksia ja voin hyvin, niin luottamus alkaa olla jo hyvinkin korkea ja kohoaa kokoajan vain lisää!:) Ihanaa kun voi luottaa jonkun sanaan ja ei tarvitse kyseenalaistaa hänen neuvojaan. Vapauttavaa. :)

      Poista