lauantai 7. heinäkuuta 2012

Oikea asennoituminen liikuntasuoritukseen

Tätä aihetta mietin usein ja en ole varma olenko siitä jo täällä blogin puolella kirjoitellut. Mutta mielestäni asia on kuitenkin sellainen, mikä on hyvä ottaa esillä sillä sitäkautta itsekkin saan nykyään melkein poikkeuksetta aina hyvän treenin ja hien pintaan.

Nimittäin se, miten asenne ratkaisee treenin lujuuden. Samahan koskee mm. ruokailua esim. miten asennoituu uuteen elämäntaparemonttiin tai vaikka töihin, että jos asennoituu oikein niin pääsee pitkälle!

N. 1-1.5 vuotta sitten mulla oli mm. zumbaan asenne, ettei siellä tuu hiki. Silloin kävin kovana tyttönä vain bodycombatissa, bodypumpissa sekä Armyssa, jotka koin vanhan kuntokeskukseni kuntomaailman rankimmiksi tunneiksi. (Onneksi tunnit sinänsä muodostivat melko monipuolisen kolmikon.)

Polveni mentyä pahaan jamaan ja varsinkin olkapääni saatua reväytettyä, oli kuitenkin siirryttävä rauhallisempaan mm. zumbaan. Tunnille menin aina ihan mököttäen ja koska asenne oli se, niin tottakai mua jopa paleli välissä! Myöskin jokin kuminauhalihastreeni oli ihan turhaa mun mielipiteeni mukaan. Olinko lie aika ylimielinen ja yliarvioiva kuntoni suhteen? Mielestäni olin ja vielä tosi pahasti.

Sen jälkeen asenteeni on muuttunut. En oikein tiedä missä vaiheessa kuului se naps aivoissa ja asenne vain muuttui. Nykyään saan siis todella usein hien pintaan mm. tänään zumbassa ja toningissa hikoilin hyvin paljon! Sykkeetkin kävi todella korkealla. Ja aina voi tehdä juurikin oman kunnon mukaan. Vaikka ohjaajaa rajummin!

Myöskin jos joskus vaikka jumpassa tuntuu että voi hitsi, nyt on liia pienet lisäpainot niin keskity kunnolla lihakseen millä teet töitä ja jännitä sitä. Huijaa kroppaa painon painavuudesta ja hiki taas virtaa.

Asennetta siis peliin ja niin meillä kaikilla on pian joka treeni se paras treeni!

Ja eihän sitten pelätä sitä, että naama on kirkuvan punainen? Se kun kertoo vain hyvästä treenistä, eikö?;) Itsekkin näytän joka aamulenkin jälkeen tältä:

Onko kohtalontoveri punanaamoja lukijoissani?


Oikein ihanaa lauantaita kaikille!:) Mulla on tänään suunnitelmissa mennä metsästämään kympin kahvakuulaa, sillä voitin jotakin facebook-arvonnassa. Siitä lisää kun paketti saapuu.. ;)

10 kommenttia:

  1. Minä ilmoittaudun punanaamaksi! :) aina ihan punanen, vaikka olis kävelly lämpimällä säällä kauppaan 5 min tai pyöräilly sen matkan niin oon ku saunasta tullut :D

    näytät tosi hyvältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha voi eiii, tiedän kyllä tuon tunteen kyllä!:D Yritänkin aina kesäsin hankkia rusketusta, ettei se puna niin pukkaisi sieltä esiin :D

      Ja no, empä nyt tiedä näytänkö tossa kuvassa hirveen hyvältä. Mutta hyvä, että joku on ees sitä mieltä! :D Mua pelotti, että ihmiset järkyttyy kyseisestä kuvasta.. :D

      Poista
  2. Tää on kyllä totta ja pätee melkeenpä kaikkiin tunteihin. Tosin esimerkiksi RVP:ssä en nykyään vaan yksinkertaisesti saa reisiin kunnolla tuntumaa vaikka kyykkäisin kuinka alas ja keskittyisin kuinka kovasti. Se oma asennoituminen on se kaikkein tärkein, voi lähteä tekemään kevyen treenin tai sitten vetämään niin kovaa kun ikinä lähtee. Kiertoharjoittelutunnilla joskus vähä pistää hymyilyttämään, kun itsellä hiki valuu pitkin naamaa ja kroppaa, puuskutat ja teet jotain liikettä viimesillä voimillas ja viereisellä pisteellä joku saattaa tehdä naama tyynenä, meikit vieläkin täysin kohdallaan ilman yhtäkään hikipisraa. Kummallakohan oli asenne kohdallaan ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin päteekin! Ja voi että, kateellinen olen!:D Mulla kyllä aina huutaa reidet kun niitä tehdään.. miten saan teräsreidet, kerro mulle! Haluan kanssa nääs semmoset aika palavasti! ;)

      Ja tuo kiertoharjottelu on muuten semmoista, et se juuriki vaatii todellakin asennoitumista tai se ei tunnu missään! Samoin vaikka jos syviä vatsoja tehdään!

      Ja jep.. ne ihmiset osaa kyllä väliin huvittaa, joilla ei meikit liikahdakkaan tunnin aikana. Tapansa tietysti kullakin.. :)

      Poista
    2. Tietäni kohti teräsreisiä voi lukea täältä:
      ehkajonakinpaivana.blogspot.fi ;)

      Poista
    3. Hei pitääpä käydä kurkkaamassa!:) Mitenhä en ite tajunnut kurkata profiilisi kautta, oisko sulla blogia.. no ei aina voi olla fiksu, eihän?:D

      Poista
  3. Hahahaa mun ei tarvi kun vähän reippailla nii oon heti punanen ku paloauto, saatika sitten jonkun combatin jälkeen... Mutta mielummin niin kuin että lähtis tunnilta ihan kuivana ja kauniina (niinkuin jotkut ainakin meiän salilla tuntuu välil tekevän :o) Mutta tosi asiaa tää postaus, oon miettiny ihan samaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täydellistä etten ole ainoa punanaama!:D Ja se on totta, puna naamalla kertoo että jotakin on tehty! ;)
      Ja kiva että postaus miellytti, jee!:)

      Poista
  4. Ihan totta puhut! (:
    Hohoo, täälläkin yksi punanaama! Ite tuun punaiseksi ihan liian helposti, vaikken siis olisi kunnolla hengästynytkään. Tänäänkin käväisimme siskoni kanssa lenkillä (hän yrittää nostaa kuntoaan suurinpiirtein nollapisteestä ylöspäin ja minä oon päässyt sitten siihen tsempparin asemaan) ja hän oli ihan väsynyt, ite olin vielä ihan menossa, mutta silti minä olin se punainen osapuoli. :D Näin käy liiankin usein. Vielä kun se punaisuus kestää ainakin mulla todella kauan, vaikka olisin suihkussa käynyt jne.. Mutta eikös se kerro hyvästä pintaverenkierrosta, kertoohan? :DD
    Ja pakko taasen hehkuttaa, että näytät kyllä järjettömän hyvältä + tosi kiva kun oot alkanut heittelemään kuviakin tänne! (;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Indeed, mullekkin on sanottu että kertoo hyvästä pintaverenkierrosta joten no worries. ;) Ja oon kade siskollesi jos hän ei punaiseksi tule! Ja mullakin kestää kyllä se punaisuus niin kauan että.. ei ees meikit peitä :D Noh, no can do! Tosin ihan tosi viilee, jopa kylmä vesi kyllä auttaa ja viilentävä kasvovoide ja -rasva. :)

      Ja kiitos paljon, vaikka mielestäni kuvassa näytän melko.. noh punaiselta ja hikiseltä :D Ja kiva että kuvat miellyttää. :) Löysin mun pokkariin taas laturin niin helpommin tulee kuvia napsittua. :)

      Poista