torstai 22. maaliskuuta 2012

Help me!!

Moikka!

Eli kysyisin nyt teiltä apua, sekä tottakai mielipidettä asiaan. Mulla on tosiaan ollut aika karski treenitauko töiden paljouden takia ja koen aivan äärettömän huonoa omatuntoa asiasta ja ompa vähän pettynyt olo samalla.. Mulla kuitenkin on syitä ja aloin tänään pohtimaan kuinka tosissani mun  pitäisi ne ottaa.

Tosiaan töitä oon tehnyt nyt 9pvä ilman vapaapäiviä ja vielä pitäisi 3 päivää painaa, kunnes maanantaina on vapaa (jos on.) Tottakai tällänen tuottaa väsymystä, vaikka päivät vaihtelee vaan 4 tunnista, mutta jopa aina sinne 13 tuntiin. Yöunille jää siis aikaa 6-10h, mukaanlukien tietty päikkärit!

Tänään oli tosiaan 4h päivä ja mun piti mennä salille, mutta mulla oli kokoajan se fiilis, etten ole täällä, tiedättehän sen fiiliksen? Semmonen tosi poissaoleva! Välillä kun "kävin maanpinnalla" oli havaittavissa huimausta, tästä johtuen tänään pidinkin 3 taukoa, yleensä yhden sijasta tuolla aikavälillä. Oon muuten tosi huono pitämään taukoja, 13 tuntiakin saattaa mennä ehkä 2 tauolla joiden yhteispituus on 30min. Oops.

Tota poissaolevuutta ja huimausta on ollut muinakin päivinä. Lisäksi mulla on oireena se, että maha käyttäytyy miten sattuu. Välillä tuntuu, ettei mitään tuu ulos ja välistä saat melki heti juosta vessaan ruuan jälkeen, näin nätisti sanottuna nuo molemmat :D

Mitä ootte siis mieltä? Pitäiskö mun suosiolla antaa itteni levätä vai treenata kaikesta huolimatta? Tekosyitä vai järkeilyä jättää treenaamatta? Mulla on oikeesti niin huono omatunto, että koen suoraansanoen olevani paska ihminen, kun en treenaa kaikesta huolimatta ja tuntuu niin turvonneelta ja pelkään lihovani, joten tämmönen taukoilu myös ahdistaa.

Help me! Sanokaa neuvoja, olisin todella kiitollinen!

Nyt mä lähden käymään Nilsiän apteekissa ostamassa vähän rautatabletteja, kärsin nääs yläasteella raudanpuutteesta ja olo oli aikalailla sama. Olisikohan nyt sama asia syynä? Vai se väsymys? Haha, miten onkin nii vaikee myöntää itelleen et joskus on väsynyt... :D

Pst, tänään koitan kyllä mennä edes kävely/hölkkälenkille..

6 kommenttia:

  1. Kannattaa eka käyä mittauttaas hemoglobiini, ennen ku alat syömään rautatablaetteja. Liika raudan saanti kun ei ole hyväksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaa pitäisi joo. :( Muttakun työterveyskin on 9km päässä nii sinne noi vai mennä ja tän aluee työterveys..krhm ei todellakaa mistää parhaasta päästä.. Otan nyt vaa 1 tabletin päivää, vajeen estoa varten. :)

      Poista
  2. No, jos olo on toi, niin suosittelen jättämään ne treenit hetkeksi, jos oikeasti tuntuu siltä, ettei jaksa tai kykene. Hetkessä et pääse lihomaan, ellet sitten samalla alkais syödä ihan hullusti. Eikä silläkään hetkessä liho. Joten relax, toivotaan että rautatabut auttaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii varmaa pitää vaa jättää. Ja emmä mässytä, enemmänki vielä enempi kiinnitää huomiota mitä syö. :) Tänä rankkana aikana ei oo tullu vedettyä yhtää roskaruokaa tai käytyä ees ulkona. Kotoruokaa ja hyvää sekä terveellistä sellasta ja hyvissä määrin! :) Toivotaan nyt, ettei paino pomppaa ylöspäi :( Alas se sais mennä, tosin ei sinnekkään päin mitenkää pomppaamalla. :)

      Poista
  3. Älä treenaa jos olo on paska.

    VastaaPoista