torstai 30. elokuuta 2012

Tankkauspäivä nro. 1

Moikka! Täällä Roosa ja varmaan vahingossa voisi luulla, että tämä neiti on pamahtanut paksuksi ja se alkaa näkymään. HAHA! Hiilareita on siis nautittu ja ateriatkin ollut suurempia mitä yleensä. Maha toimii. Mieli on ihan taivaissa ja no, kaikki on täydellistä, jos ei mahapöhötystä lasketa. Tosin sekin iski perunoiden jälkeen, joten eiköhän maha anna sen anteeksi. ;)

Eilinen yö meni aika levottomissa merkeissä. En meinannut millään nukahtaa, kun näin sielunisilmin aamupuuron, mehukeiton ja raejuuston kera maitokahvin! Uni kuitenkin tuli, mutta olihan se levotonta. Näin unta mm. jäätelöstä, karkeista,pitsasta... siis wait whaat? Mitähän mun alitajunta kelaili tankkauspäivästä? Höttöhiilareille kun en tänään todellakaan antanut valtaa. Ei käynyt edes mielessä ollessani hereillä!

Aamu alkoi 6 lenkillä ja energiaa riitti ja kiidin jalat tulessa kotiin, että pääsisi keittämään puurot! Nallen Kunto Plus puuro on kyllä parasta mitä tiedän! Mä meinasin jopa alkaa itkemään kun maistoin puuroa mehukeitolla ja raejuustolla. Se oli niin hyvää, niin täydellistä kuin odotin. Kirjoitin jopa fiilarit ylös kyseisestä aamupalasta: "Aamupuuro kera mehukeiton ja raejuuston. Juomana kahvi. Muista nauttia pienistä asioista, jolloin niistä tulee suuria, hienoja muistoja. Aamupala oli pala taivasta. Yhtään liioittelematta.♥"
Eli jep, fiilarit oli aikamoiset! Tässä kuvaa aamupalasta, joka muuten varmasti tulee olemaan huomenna ihan sama!

 
Meinasin muuten myöhästyä koulusta, niin kovaa nautin kyseisestä aamupalasta! Liitelin kouluun ihan hymy pepussa. Mitenkä niin hyvä ruoka=parempi mieli?;)

Koulussa oltiin taas levottomia. Odotin välituntia jolloin oli välipalan aika. Ja mitäkö oli välipalana? No hedelmärahkaa! maitorahkaa, pieni loraus luonnonjugurttia, appelsiinia, kiiviä, omenaa, banaania ja  persikkaa. OH YES!



Rahkan jälkeen rauhotuin hieman ja maltoin keskittyä jopa kouluun. Kaverit nauro, että oon ihan hysteerinen. Mitkälie hiilarihöyryt mulla päällä! :D No ei, olin vaan niin onnellinen. Jos on materialismionnellisuutta niin kai voi olla tankkipäiväonnellisuuttakin?

Koulusta meninkin sitten kotiin syömään lounaan, koska päästiinkin melkein 2,5h aiemmin mitä piti. Kanaa kevyt&paksu-kermakastikkeessa(vedellä laimennettua) jossa oli mm. minttua, kesäkurpitsaa, paprikaa, pippuria... sekä luomu täysjyväpastaa ja salaattia! Tästä annoksesta unohdin ottaa kuvan.. :( Yllätyin, ettei pasta liiemmin turvottanut.

Seuraavana vuorossa onkin välipala nro kaksi ja sain massuuni Realin ruisleipää kera pari siivua juustoa (yhteensä!!), leikkelettä, tomaattia, kurkkua, paprikaa, salaattia ja raejuustoa. Juomaksi vähä maitokahvia kun keitettiin mamalla kahvit. Omnom. Huomenna riittää kyllä yksi leipä välipalaksi!:D


Real on vaan niiin hyvää! ja vielä paahdettuna! ;)
Sitten päivällinen ja tää oli kyllä totaalinen herkku (vaikka päivän voittaja on puuro!) Omasta maasta uusia pottuja, Jyrben lihapullia, kevytkermakastiketta maustettuna sipulilla ja valkosipulilla sekä salaattia! AH NAM!


DISH! jo on annoksella kokoa!!
Iltapalaksi ajattelin vähän vesimelonia. :) Enempää ei tämä vatsa tänään vedä!:D Vettä tietysti olen juonut reilusti, niinkuin aina. Maitoa käytin vain kahviin, muuten sitä ei ole oikeastaan edes tehnyt mieli. Huomisen ruuat on jo päätetty ja niistä kuvia luonnollisesti huomenna. ;)

Eli tänään on ollut tämä "rankin" tankkauspäivä ja sen kyllä varmaan kuvista huomaa!:D Tajusin aamulla myös sen, että on ihanaa kuinka aitoa ja hyvää ruokaa on oppinut arvostamaan! Henkisellätasolla siis on myös otettu huima harppaus!:) Jos nyt saisin valita otanko iltapalaksi puuroa vai karkkia, olisi se muuten puuroa. Onko maailmassa mitään parempaa kuin puuro? T. puurohullu.. :D

Jotta uskoisitte tämänpäivän fiilareita, niin laitetaan vielä yksi facebookpäivitykseni tänne. ;)



Miltäs näyttää mun tankkasupäivä teidän silmiinne? :) Vedinkö ihan överiksi vai..? Mielestäni meni ihan hyvin ja joskus pitääkin naattia yli äyräiden! Minä en syömisiäni kadu, piste!:)

Pst, tänään aikamoinen ylläri Ginassa, kun tän neidin jalkaan sujahti koon 25 farkut. Siis WHAT? Mä käytin 4-5kk takaperin ginan koon 31 farkkuja. Huh huh!! Mitä mieltä muuten ootte farkuista ja niiden väristä? Ajattelin ehkä ostaa nuo, mutta väri pelottaa.. ;)


Body action smurffi!

Otin kuva että uskotte tämän todeksi.. tai että minä uskon tämän todeksi? ;)

Nyt mä alan vääntämään ruotsin tehtävää, teen huomisen lounaan valmiiksi ja pian nautin vesimelonista. Sitten nukkumaan että huomenna jaksaa taasen!

Ainiin, iltalukemista unohtamatta:

lempparit. :)
 

Mitenkä muuten teidän päivä on tänään mennyt?

13 kommenttia:

  1. Haha, ihana postaus! Harva on noin onnellinen ruuasta ;) Tää kyllä vaan korostaa sitä kuinka isoja "uhrauksia" oot tämän projektin ja oman hyvinvointisi vuoksi tehnyt. Mahtavaa ja erittäin karehdittavaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ja hyvä, että onnellisuudentunne välittyi tekstistä!;) Ja jep, on ihanaa että kehittyy myös henkisellä tasolla. Kiitos vielä paljon ja kyllä tähän kuka vain pystyy, kun tarpeeksi haluaa ja tekee asian eteen töitä jokapäivä!:)

      Poista
  2. Hei, olen aika uusi lukija ja yritin tässä etsiä blogistasi mitä normaalisti ei-tankkauspäivänä syöt? Mulla itselläni on nimittäin vähän samankaltainen tilanne, kuin sinulla ennen ja vikat kilot ei lähde vaikka liikun kuin hullu ja teen calorie cyclingiä... Arvostaisin neuvoja:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!:) Mulla ei lue missään mun päivän ruokia, koska PTni laati mulle henk.koht. ruokaohjelman ja sitä en halua laittaa jakoon, sillä se ei välttämättä kaikille sovi. Mutta syön vähähiilihydraattisesti ja proteiinipitoisesti. Ateriavälit on 2.5-3h, jolloin nälkä ei yllätä ja ateriat voi pitää pieninä. :) Hyviä protskulähteitä on esim. pähkinät (näitä rajoitetusti!!), maitorahka, raejuusto, liha, kala, broileri, kananmuna. Noita syön päivittäin ja lisäksi ainakin puolikiloa kasviksia! Lisäksi runsaasti vettä (jopa 2-3l) Vettä käytän ainoana jano- ja ruokajuomana, paitsi kerran päivässä juon vihreää teetä kupin tai pari. :) Toivottavasti oli jotain uusia vinkkejä! Ainiin! Myös intervallitreenit ovat aineenvaihdunnan kannalta aika hyviä. ;) Ja aamulenkki ennen aamupalaa joka aamu on myös kätevä apu.:) Muista että ruokavaliolla on suurinmerkitys, eikä liikunnalla. Varo, ettet mene ylikuntoon tai säästöliekille! Silloin ei tuloksia kyllä saa millään aikaan nimimerkillä kokemusta on!

      Poista
    2. Kiitos nopeasta ja pitkästä vastauksesta, mutta ähh mä teen juuri noin ja kokeilin jopa ketoosia hetken, mutta ei vaikutusta. Koko kesä jumittanut samassa kilomäärässä. Kokeilin myös vetää 2viikkoa pelkällä 1000cal/vrk ja sekään ei väräyttänyt vaakaa... Kummallista :D

      Poista
    3. Kalorilaskenta on turhaa. Ei se paljonko syö, vaan mitä syö. :) itse en laske kaloreita, mutta toki syön myös maltillisia annoksia. Miten kokeilit ketoosia? Mitä silloin ruokavalioosi sisältyi? Ja kauan kokeilit ketoosia? Paha arvioida, kun en tiedä mittojasi. Onko kyse kenties siitä, ettei mitään pudotettavaa mahdollisesti ole? Jos et täällä viitsi kertoa voit laittaa mulle s-postia osoitteeseen moccamaster@windowslive.com. :)

      Poista
    4. Hei taas,
      Siis se mun ketoosi oli ihan typerä kokeilu, tein kyllä oikeaoppisesti, pelkkää lihaa ja öljyjä/avocadoa ja hiilarit sitten vain vihreistä kasviksista. Mut viikon päästä paino oli vain noussut ja ketoositikut sano, että ei ketoaineita, joten lopetin...

      Mitat ovat 165/65kg, rasvaprosentti 20,9. Eli normaalipainon sisällä, mutta haluaisin 7-8kg pois. Syön terveellisesti "puhdasta" ruokaa, ja viljatuotteet olen jättänyt pois (Mutta rehellisyyden nimissä joskus menee karkkia ja suklaata vähän. Noin kerran viikossa, 100-200g)

      Mä juoksen 40-50km viikossa ja käyn 3-4 kertaa salilla.

      Kiitos hirveesti, jos jaksat jakaa neuvoja, koska mua turhauttaa nyt tosi paljon! =) Mietin, että syönkö sit tosiaan liian vähän, vaikka aina sanotaan että sellanen 500kcal/vrk vaje olisi hyvä pitää. Mun lepokulutus on sellanen 1500.

      Poista
    5. Hmm, kannattaa ihan hankkia oma PT mun mielestä tossa tilanteessa! :) Enempää en osaa oikein neuvoa!

      Poista
  3. Mä en sitten kuolleen ruumiini yli ymmärrä tota raejuuston tunkemista puuroon... Tai siis ymmärrän toki proteiinin kannalta, mutta musta toi ajatus noiden yhdistämisestä on niin ällöttävä, etten oo pystynyt ees kokeilemaan. Ja mua harmittaa, kun en keksi, mistä saisin protskut puuroaamiaiseen. xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kuullostaa oudolta, mutten suostuis syömään enää puurooni ilman. Se on NIIN hyvää!:D Ja voithan sä syödä ne erillään?:)

      Poista
  4. Oi oi! En oo ikin kommentoinu mitään blogia mutta nyt on pakko! A) PUURO ON PARASTA ! siis mun päivän lempiateria on aamupuuro <3
    B) Mulle kävi alkukesästä sama ginassa, löysin täydelliset farkut, kokoi oli vaa 25 ja 27 jäljellä, päätin et saan ostaa ne jos mahdun 25 ja ne oli purrrrfekt!!
    C) Oikeee ruoka on vaan maailman parasta!
    Terveisin TILTSU

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah ihana tiltsu! <3 Ja jeee, vähän me ollaan hyviä pikkutimmimimmejä. ;) Oiketa ruokaa ei kyllä voita mikään, siinä oot oikeessa!!

      Poista