torstai 14. kesäkuuta 2012

Tahtojen todellista taistoa

Turhautuminen, äkäisyys ja malttamattomuus kuvaa mun paria viimepäivää tosi tosi hyvin.

Tänään mun projekti on kestänyt tasan päivää vaille kuukauden ja tähän asti on paahdettu loistavasti. Mutta pikkuhiljaa alkaa "arki" astua kuvaan ja hommasta tuleekin yllättävän paljon vaikeampaa ja raskaampaa henkisesti. Mieliteot on huutanu mulle jo pari päivää että luovuta, mutta jollakin kummansyyllä oon jatkanu eteenpäin.

No mitäkö mulla muka tekee niin kamalasti mieli? Lettuja, vohveleita, karkkeja, PEHMISTÄ, suklaata, tavallista jäätelöä, sorbettia, uusia perunoita, pullaa.. tuskin enempää tarvitsee jatkaa? :D

Nykyään on arkipäivää mulle kuulla että "wou sä oot kuihtunut!"  "mitä sä enään laihdutat?" "oho kun oot timmi!!" yms. joten eikö ookkin kumma, että mieliteot silti puskee? (Ja ennenkuin joku ano hyökkää huutelemaan että "etsä vielä mikää timmi oo, onko noussu kusi päähä" niin tiedän etten ole, mutta kaverini vertaavat entiseen. :) Itse haluan vielä paljon pienemmäksi niin että olen oikeasti timm myös teidän anojenkin mielestä haha ;)!!

Mulle herkkulakko 1kk on ollut aika easy, mutta kun peruna, puuro ja leipä sekä einesruuat otetaan pois (mikään muu mm. pasta/riisi ei tuota ongelmaa) niin tämä ämmä on hukassa.

Mun mieliteot voi tosin johtua siitäkin, että ennen palkitsin laihtumistani huomaamatta herkuttelemalla, milloin sain kilot aikalailla takaisin. Tai jotenkin ehkä kyllästyin siihen "terveysfriikkeilyyn", niinkun nytkin kyllästyttää.
Ois tosi huippua, jos voisin mätätä vaikka marjoja niin paljon kun sielu sietää, mutta ei niin ei. Niimpä turvautuminen niihinkään ei tällähetkellä ole suotavaa.

Vesku sano, että pepsi max on pahimmalla hetkellä sallittua ja ajattelin käyttää sen oljenkorren tänään. Mua nimittäin oikein itkettää kun on hermo niin kireellä ja  kaikenlisäks tuo mun mies rukka joutuu kuuntelemaan mun valituksia. Niimpä tälle on saatava stoppi ja uskonen että pepsi max jäillä on nyt enemmän kun tarpeen!!

Nyt mä huokaan syvään, itken pian itkut ja sitten valmistaudun satamayöhön ja mun ihanaiseen pepsi maxiin! Tänään on myös ruokana savulohisalaattia, joten ei se elämä niin synkkää ole, vai?

Jatkan taistelua ja te siellä ruudun takana jotka taistelette myös niin tsemiä! Ja niille, jotka ihmettelee miten mä pystyn tähän niin voin kertoa että ei tämä helppoa oo. Olo on kun yllytyshullulla, mutta jokupäivä, kun aivot ja kroppa on kunnolla tottunut terveellisempään elämään, mä olen vielä onnistuja ja niin ootte muuten tekin!!

Nyt ihanaa päivänjatkoa kaikille! Vinkkejä saa jaella, miten te saatte makeanhimon/perunaleipähimon selätettyä!

8 kommenttia:

  1. Työt on tuonut varmaan tosi paljon haastetta, kun aluksi olit koulussa (muistaakseni?) mikä ei sinänäs ole fyysistä. Nyt olet töissä jossa kuluttaa enemmän ja väsyy. Mä itse jätin nyt ainakin hetkeksi painoprojektin tauolle, koska en halunnut uuden työn tuoman stressin lisäksi ottaa enään kalorien laskemis ym stressiä! :)

    Tsemppiä ja koita pärjäillä! Mitään vinkkejä mulla ei ole oikein antaa, koska olen itsekin niin surkea pysymään herkuista erossa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Työt oikeastaan loppui jo, joten nyt mennään taas lomaillen.. :) Tosin töissä noudatin dieettiäni ja rankkaahan se oli, joten helpommalla nyt pääsen!;D Tosin on enempi aikaa, milloin tulee tyhmiä mielitekoja yms.

      Kiitos tsemeistä ja kyllä mä pärjään, toivottavasti! ;) Ja ei se mitään, ei varmasti olla ainuita keille nuo herkut on vähän se heikkokohta! :D

      Poista
  2. tsemiä sulle.♥ itelläni meinas repsahdus tulla tosi hyvän tuoksusen leivän takia :( mut nyt viikonloppuna pidin herkuttelupäivän ja ahdisti kyllä.. ja vähän edelleen......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Ja joo tuoreleipä ja sen tuoksu kun pääsee nenään niin on kyllä piru irti! Koitappa sitä sitten hallita!:D

      Ja ei saa lannistua yhdestä päivästä! Niinkuin yksi hyvä lause on olemassa "Your mistakes should be your motivation not your exuses" :) Nyt vaan täysillä eteenpäin ja muista ettei se kerran viikkoon niin haittaa, mutta silloinkin kohtuudella!

      Poista
  3. Moikka! Tsemppiä dieettiin, se on hurja :) Mä saan leivänhimot pois lukemalla kuinka pahaa se tekee kropalle (suosittelen esim.hormonidieettikirjaa suomalaisesta 15e) ja jumppaamalla..mitä enempi jumppaa sitä vähempi tekee pahoja juttuja mieli :D Toisaalta joskus kun käy ulkona tai äitillä syömässä niin voi että se tuore leipä maistuu hyvälle :) Toki sulla ei dieetin aikaan onnistu tuo, mutta sitten kun dieetti on ohi ja normaali terveellinen elämä jatkuu niin kerran kuussa leipä voilla on jumalaisen hyvää :) Eikä varmasti tee mitään pahaa sun ulkomuodolle :)Mä mätän omenoita karkinhimoon..luomuomenat on jumalaisen hyviä! :) Tsemppiä, mieti miten upeaa on sitten kun olet tavoitteessa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Tuuli!:) Ja kiitos, onhan se kyllä aika hurja. Hurjin tähänmennessä mitä oon lähtenyt kokeilemaa. ;)

      Hei oonkin ajatellut ton kirjan hankkimista!! Pakko varmaan vihdoin hankkia se itselle. :) Ja tuo jumppaaminen/treenaaminen on kyllä totta! :) Tosin eilen super jalkatreenin jälkeen teki vieläkin makeeta mieli, joten nyt on panokset kovenemassa mielitekoja kohtaan! :D

      Ja uskot varmaan, että mä tavallaan odotan dieetin loppumista! ;D Entiseen en tosiaankaan palaa, mutta esim. joskus aamupuuro tai lasi maitoa ois ihan huippu juttu! Leipään en kyllä ehkä halua palata.. siihen jää helposti koukkuun. Katsoo miten Vesku neuvoo niin teen sitten niin jatkon kanssa!:)

      Omenat on kyllä sairaan hyviä, varsinkin vihreät! Luomuja en oo kokeillu, pitäisi varmaan! (sitten kun sen on luvallista!;D)

      Ja jep, pitänee vaa pitää tavotekroppa mielessä.. kyllä mä tästä vielä selviän. Ehkäpä tämmönen ruokavalionmuutos vaatiikin pari kyyneltä, sillä henkisesti tää on aika rankkaa, mutta sen arvoista!!

      Poista
  4. Se mikä on rankkaa vahvistaa ja kehittää vaan :) Oon satavarma et pääset tavoitteesees, oot niin rautanen mimmi :) Mä olen toista maata...enemmänkin vaan huviliikkuja :D Arvostan sikana esim.fitnesskilpailijoita mutta ei vaan ois miun juttu ikinä...kuhan on tarpeeks vahva söpö kroppa se riittää :)ja ennen kaikkea hyvä olo! Vesku tuskin leipää suosittelee kelleen, harvalla se sopii...Dieetin jälkeen kantsii pitää sama rytmi varmaan mutta sitten ehkä monipuolisemmin erilaisia ruokia. Ja kun hankkii hyvän lihaskunnon niin kaloreitahan palaa levossa hurjasti enemmän. Tähän mulla on vielä matkaa... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta! Ja kyllä mä tavoitteeseeni meen vaikka itkien ja vinkuen! Haluun että joku päivä mua motivoi eniten mun oma peilikuva. :)

      Ja sinäkö huviliikkuja? Hullun ahkerahan sä oot! Mustakin kun tulis tommonen superliikkuja nii oisin happy, se onkin mun seuraava tavoite. Tosin, aion painottaa enempi salin puolelle sitten treenejä. :) Mullakin pyrkimyksenä söpö kroppa, itse en haluaisi ees bodyfitness kuntoon! Mutta esmes Janni Hussin kroppa kelpaisi. Kiinteä, mutta silti naisellinen. :)

      Ja jos Vesku sanoo, niin sitten sitä totellaan. Ehkäpä leivällä kuitenkin joskus sitten voin herkutella, niinkun jo mainitsitkin! Ja tosiaa kun Dieetti loppuu, niin onneksi kroppa on oppinut vaatimaan ruokaa 2.5-3h välein niin ainakin pysyy rytmi mikä onkin tosi tärkeä!

      Ja lihasmassaakin tosiaan alan sitten kasvattamaan ja "muokkaamaan kehoa" kun omasta mielestäni mun kroppa on tarpeeksi timmi siihen vaiheeseen. :)

      Poista