tiistai 12. kesäkuuta 2012

Kun pääkoppa ei tajua laihtumista

Äsken alennusmyyntejä ja pari päivää kirppareilla kierreltyäni olen tajunnut että se on oikeasti totta, kun laihtuneet ihmiset sanoo, ettei oikein tajua muodonmuutostaan.

Mä edelleen kannan sovituskoppiin paitoja ja housuja jotka on kokoa L tai jopa XL! Housuissakin tulee valittua helposti 40-42, kun oikeasti tänäänkin ostin koon 38 housut ja nekään ei ollut mitkään tiukat. Kokeilin myös huvikseni koon 36 housuja, jotka on ollut aina vain haave ja huomasin ettei ole enää paljosta kiinni, että ne menisi kiinni! Ja housut eivät olleet edes venyvää kangasta! Toki housuja on erilaisia ja kokolappuun ei saisi tuijottaa mutta.. tuntuihan se kivalta. :) Muutenkin musta HMn vaatteet ovat pienentymään päin niin yllätys oli positiivinen. Mikä on teidän mielipide HMn vaatteista? normaalia pienempiä, aika normaaleja vai normaalia isompia kun vertaa yleisesti mitä kokoa ootte!

Normaalisti.. tai ennen.. koon 36 housut ei olisi mennyt edes jaloista, mutta nyt ne kyllä meni. Mahaa siis vielä vaan pienemmäksi. :)

Tuntuu hurjalta että koko 36 ja S lähestyy, koska luulin etten pääse ikinä sellaisiin mittoihin. Tavoitteenanihan on olla kokoa 36-38 ja S-M.

Onhan tämä älyttömän mukavaa, kun huomaa eron vaatekaupoissa, eikä ahdista shopata ja pelätä että tarpeeksi isoa kokoa ei löydy, mutta kalliiksi tämä tulee. Siksi suosinkin kirpputoreja, mutta sieltä on niin vaikea löytää juuri ne oikeankokoiset housut, niin turvauduin aleihin.

Pian mä myös lähden myymään kirpputorille mun vanhoja vaatteita. Ne roikkuu ja ei istu. Housut pysyvät vain vyöllä ylhäällä. Järjetöntä!

Olisiko joku kiinnostunut mahd. mun vanhoista vaatteista jos laittaisin hetkeksi blogikirppiksen?:) Vien kyllä vaatteet myös mieluusti Jyväskylän Kirpparille.fi nimiseen kirpputorimarkettiin. :)

Mutta eipä mulla muuta! Oli vaan pakko tulla intoilemaan, että kerrankin tuloksia näkyy! Tuleva jännittää, mutta mua tsemppaa ja motivoi se, etten halua enään lähtökuntooni!

8 kommenttia:

  1. Menee muuten toisinkin päin! :D Varmaan palkitsevampaa tosin, kun menee noin päin. Ennen meni ne 34 ja xs jne, kaikkein pienimmät koot piti olla ettei tipu päällä. Tämä siis ennen kun aloin treenaamaan kunnolla lihaskuntoa. (: Nyt ihan parin kuukauden aikana on kuitenkin tullut sen verran lisää painoa ja yleistä massaa, että koko on nopeasti vaihtunut 36 ja s/m, useimmiten vielä se m. Kaikkein harmittavinta tässä on se, että vatsasta se olisi se 34/s tai xs, mutta hartiaseudulta + rinnoista se taas ei mahdu millään. Argh!
    Ja mun mielestä H&Mn vaatteet ovat ehdottomasti menneet pienempään suuntaan. (Vai johtuuko vain omasta painonkertymisestä... :D ) Mutta perheessä muutkin naiset, jotka ovat ihan samassa koossa pysyneet, ovat samaa mieltä asiasta. Oli muuten toissapäivän automatkan puheenaihe.. :D
    Mutta tosiaan, varmasti hirveän palkitsevaa tuo tavoitevaatekoon lähentyminen! (: Hyvin oot jaksanut tehdä töitäkin sen eteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta se riippuu siitä mihinkä tähtää!:) Ite oon varautunut siihen, että alkuun pienenee mun vaatekoko, mutta ken tietää jos se kasvaa jossakin vaiheessa. Riippuu ihan siitä miten innostun sitten hankkimaan lihasmassaa. :) Mutta voi ei, sulla on kinkkinen tilanne, mutta älä huoli, mä ymmärrän! Mullakin on tosi jykevä selkä ja nii on myös mun isosikolla joka on tosi timmissä kunnossa. Siltä just vatsasta sais olla pienempi mut hartiat kinnaa. Arh, miks aina ajatellaan et naiset on niin hentoja olentoja?

      Ja hyvä kuulla etten oo ainut, kenellä on mielipide HMn vaatteiden pienentymisestä. Myös mm. seuraava komentoija on samaa mieltä meidän kanssa! Eli eiköhän siinä ole jotakin perää!

      Ihana matkapuheenaihe muuten! :D Tommosista on niin mielenkiintoista jutella!:)

      Ja joo, tosi palkitsevaa se on. :) Jotenkin tuntuu, että on sen arvoista elää tämä kesä mm. ilman jäätelöä tai kylmää maitoa. ;) Loppua ei vielä näy matkassa, muttei puhdissakaan. :)

      Poista
  2. Mä olen ainakin huomannut joissakin H&M:n vaatteissa pienentymistä. Esim. yksi jumpsuit, jota kokeilin koossa 34 oli aivan unelma lantiolta, mutta mun _tissit_ eivät mahtuneet laitteeseen edes ilman rintsikoita survomatta. Kun sain vetoketjun taisteltua kiinni, mun rintakehä näytti just niin väkisin sisään survotulta kuin olikin.

    Mä en voinut uskoa silmiäni, koska yleensä ongelma on ollut päinvastainen. Mun säälittävien itikanpuremien takia moni paita on jäänyt rekkiin, koska ne vaativat enemmän täytettä rintojen kohdalle.

    Vielä enemmän tuntuvat pienentyneen Gina Tricot:n vaatteet. Just pistettiin kaverin kanssa merkille, että yhdellä mallinukella oli päällä mekko, joka oli sille mallinukellekin liian pieni. Tähänkö tää on menossa? Ensin kauhistellaan epärealistisen laihoja mallinukkeja ja sitten tehdään niin pieniä vaatteita, etteivät edes nämä naurettavan laihat nuket mahdu niihin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Nora, oot niin ihanan pikkusta kokoo!:) Mut joo, mullakin on ollut HMn vaatteissa tissivarustuksessa ongelmaa ja kyllä siinä saa olla aika puulla päähän lyöty, kun ei muakaan millään meloneilla oo siunattu..
      Ite kyllä ostin sitten kirpparilta melko tissiahtaan paidan ja nappihan siitä pongasti pois :D Nyt se on onneksi tiukasti ommeltu siihen kiinni!

      Ja joo!! Ginassa ihan sama ilmiö! Mä en nää itteeni mitenkää isona ihmisenä, mutta siellä ei mahdollisuuttakaan että 38 farkut tai housut menisivät päälle jos ne ei jousta! Joskus 40 saattaa kanssa siellä olla pieni.
      Muistan kun Gina avasi ja isotkin tytöt tykkäs, koska sieltä löyti vaatetta. Ei mutuen enää pian löydy..

      Ja järkyttävää, että joku vaate voi olla mallinukelle pieni?? Liikkeiden pitäisi tajuta, että ollaan suomalaisia eikä pikkusia niinku vaikka kiinalaistet, joille näköjään vaatteet on sitten nykyää täälläkin suunnattu..

      Poista
  3. en oo kovin pitkään seurannu tätä sun blogias, ja en tiiä ootko kertonukkaan mut mitä kokoa oot ennen ollut? Jos kerta L ja jopa XL:llää kuletat vaatekoppiin? Ja riippuu siitä sun entisestä koosta,vois olla kiinnostunut sun entisistä vaatteista.

    Minun mielestä H&M kuten muissakin kaupoissa se on ihan vaatteesta kiinni onko isoja vai pieniä. Outoa on se että H&M:ltä ostan yleensä vaatteita, jotka ei oikeasti pitäis sopia mulle kokonsa puolesta, mutta ovat kuitenkin suunnilleen niinkuin mulle tehtyjä! Esitinköhän asiat hieman sekavasti... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No isoimmillani olin kokoa 44 farkuissa. Nyt kyllä parisen vuotta oon suosinu M-L kokoa ja 40. Ja voinhan laittaa vaatteet näkyville, ei se suuri homma oo. :)

      Mm tuo on kyllä totta, että koot vaihtelevat hirmusti. Mutta juurikin niinkuin esimerkiksi Nora mainitsi kommentissaan, niin näki _mallinuken_ päällä liian pienen mekon? Mikä on kyllä melko huolestuttavaa..

      Mutta hyvä, että löydät HMltä itsellesi sopivia vaatteita paljon :) Senkin onnenpekka!:D

      Poista
  4. Hienoa edistymistä! Muistan kun kaverilleni piti aina sanoa kaupassa että ota nyt vaan se koko 34, mutta kun tottumuksesta lähti sovitukseen isommat koot.

    Mutta nyt hänellä ja minulla on molemmilla sama ongelma, salilla käymisen myötä paidat alkaa jäädä hartioista ja habasta pieniksi vaikka muuten olisi kokoa 34. Alunperin sain tältä kaveriltani hänelle isoksi jääneitä farkkuja, nyt on mennyt niin että olen antanut hänelle itselleni liian pieniksi jääneitä. En sentään vielä niitä häneltä saatuja! :D Viime talvena sain huomata, että toppahousut olivat muuttuneet ahtaiksi reidestä, kun on lihakset kasvaneet pumpissa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ja jep, mullekkin olisi kätevä ihminen kaupoille, joka vähän osaisi paremmin kattoa kun mun pinttynyt mieli!

      ja voi että, toivottavasti munkin ongelma kääntyy jossain vaiheessa noin päin, että lihasmassan lisääntymisen takia tarvisi isompaa vaatetta, sopisi mulle vallan mainiosti semmonen "isontuminen." ;)

      Mutta hyvin näyttää sulla tosiaan lihas kasvaneen, onnittelut siitä!:) Ei sekään helppoa ole että saa lihasta niin että vaatteet kiristyy, joten ole ylpeä!:)

      Poista