sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Miten minä pidän motivaatiota yllä?

Tänään sain maail,ilman ihanimman kommentin Katalta:
"mokkis mun on pakko tunnustaa et oot tartuttanu muhun liikkumisen innon ja semmosta uskoo et pystyn kohottaa mun kuntoo !! ah sun aina niin positiiviset ja energiaa säteilevät päivitykset fb ja blogeissa !!kiitos siitä "

Ja mun on pakko vain todeta tohon että wau! On upeeta, että mun blogi ja intoa puhkuvat facebookpäivitykset kolahtaa ihmisiin!  Oon ennenkin saanut kyseistä palautetta ja sitten monesti keskustelu siirtyy motivaatioon. Miten pitää sitä yllä? Kaikilla on omat tapansa, mutta kerron nyt hieman omiani!

- Säilytä liikunnan jano: Varsinkin alussa tekisi mieli mennä ja vipeltää kokoajan, mutta into lopahtaa nopeasti! Aloita siis rauhassa. Sama on myös pitempään treenanneilla, jos kokeilee jotain uutta lajia! Niinhän se on yleensä ihmissuhteissakin, että jos tutustumisaikana antaa kaikkensa, lopahtaa se mielenkiinto helpolla ;)

- Ne REALISTISET tavoitteet mukaan... ja niissäkin ollaan sitten armollisia! Mulla on monesti mennyt varsinkin painotavoitteet päin prikkalaa, mutta ainakin koitan ja se on pääasia. Tavotteita on mun mielestä oikeus siirtää, kunhan siitä ei latistu!:) mm. minun tavoite jouluksi on mennä 75minuuttia kestävälle spinningtunnille ja selvitä hengissä! Treenaamisen aloitan seuraavassa kuussa ja tarkoitus olisi spinnata n. 3krt viikossa:)

-Maisemien vaihdos. Tämä koskee ehkäpä treenipaikkoja. Liian tuttu kuntokeskus tai lenkkipolku? Älä pelkää vaihtaa jos sinua ei sido jokin sopimus! Itse vaihdan nyt siis Kuntomaailmasta Kuntoporttiin motivaation perässä ja voi veljet, en jaksa odottaa että ensikuussa alkaa spinnaus keskustassa!

-Älä ole itsellesi liian ankara,ajattele järjellä. Laitetaan esimerkiksi ruokavalio. Me tiedetään, että on valkosia jauhoja,valkoista riisiä, valkoista pastaa ja ne ovat pahaksi. Huomasitko sanan valkoista? Itse alotin karppaamise, mutta  se ei toiminut minulla sen takia, ett' ehdin syödä liian harvoin ja aivoillani ei ollut sitten energiaa ajatella mm. töissä. Niimpä päätin, että hiilareita takaisin, mutta ei niitä valkoisia, pahoja ;) Valkoisiajauhoja ja turhaa sokeria siis vältellen matka jatkuu!:) Ja mitä treeniin tulee, jos ei ole tarpeaksi energiaa niin treeni maistuu puulta ja elimistö kärsii, mites silloin pitää jotain motivaatiota yllä?

-Tukihenkilö ei ole huono juttu, päinvastoin! Itselläni tukihenkilönä on poikaystävä, joka patistaa salille huonoina päivinä. Mitä tukihenkilön patistuksiin tulee, niin niistä ei saa suuttua. Itseppähän on pyytänyt toista katsomaan milloin sitä pitäisi treenata vaikkei huvittaisi!

Lisää vinkkejä voit lukea aiemmasta postauksestani ! Ja myös tästä postauksesta :)

Toiv. oli nyt hyviä vinkkejä tässä :) Tämä tyttö sulkee nyt koneen, pesee nassun ja hampaat ja sen jälkeen tuo ihanainen mies hieroo mun selkää ja sitten onkin hyvä mennä nukkumaan ja huomenna pirteenä salille!:)

Hyvät loppuviikot kaikille! :)

4 kommenttia:

  1. Totta joka juttu. (: Oot niin ihanan pirteä, kyllä. (;

    VastaaPoista
  2. Hyviä vinkkejä! Hittolainen, kun kävin lukemassa tän vasta nyt (käyn aina muutaman päivän välein lukemassa sun uusimmat jutut), koska itse kirjoittelin liikunnan aloittamisesta ja motivaation ylläpitämisestä juurikin sunnuntaina, ja olisin voinu laittaa linkin näihin sun vinkkeihin kans. :)

    VastaaPoista
  3. Kirsi: No voi hitsi:( Noh joskus toiste sitten!:)

    VastaaPoista