perjantai 30. syyskuuta 2011

Army

Nyt on kyseessä siis tunnin arvostelua!
Army on kestävyyttä kehittävä tunti, joka on ehdottomasti kuntomaailman rankin!
Olihan se siis koettava vielä kerran.. :)
Army koostuu sekä sykebiiseistä, missä sykettä nostetaan kunnolla ja välillä on aina lihaskuntoa. Lopussa on tietysti nopeat venyttelyt :) Mitään palautumisbiisiä ei kuitenkaan ennen venyttelyitä ollut.

Ryhmäliikuntasaliin saapuessa huomasi tuttuja kasvoja kuntomaailmasta sekä laihoja ja timmejä mimmejä, jo siitä osaa arvioda aika hyvin, millainen tunti on kyseessä! Porukka oli myös pääosin tosi nuorta.
Alkulämmittelyssä alettiin heti juosta ja tehdä vahvoja  x-hyppyjä. Mitään "rauhallista" alkulämmittelyä ei siis ollut. Kevyempiä vaihtoehtoja ei näytetty alkulämmittelyssä, eikä kyllä koko tunnillakaan.
Alkulämmittelyn toiseen biisiin kuului myös kyykkyjä ja ohjaaja teki alkuun yllättävän syviä kyykkyjä, itse aloitin pari ekaa rauhallisesti, koska oli reidet niin herkkänä vielä pumpista :D
Alkulämmittelyjen jälkeen hiki kyllä virtasi ja mietin et mitenkähän mä tuun selviämään. Noh ei muutakun pumppitanko käteen ja kyykkyjä tekemään! Ensin tankoa pidettiin rinnan korkeudella etupuolella, jonka jälkeen se siirtyi taakse harteille ja kyykyt jatkui. Kyykkyjen jälkeen oli "hyvää huomenta"-liike ja sekin tangon kanssa.
Mulla oli tangossa vaan 10kiloa, joten se ei ollu mitään superkuollettavaa. 20 kiloa todennäköisesti olisi ollut. Mutta hiki virtasi silti ja syke nousi!

Tän jälkeen mulla meni vähän järjestys ohi. Army on jotenkin vähän "sekava riehumistunti" jos on ekaa kertaa tunnilla, semmonen fiilis mulle ainakin jäi! Mutta luvassa oli ainakin hyppyjä, "laukkaamista", lankkuja,punnerruksia, lisää kyykkyjä... ja oli muuten myös 4min huuveri! Siihen sisältyi myös sivuttain olemista ja silloin kättä liikutettiin ylhäältä kiertoliikkeenä kyljen alle. Ja lantio oli siis ilmassa :) Tähän annettiin kyllä kaksi vaihtoehtoa: Joko molemmat jalat ylhäällä tai alimman jalan polvi sai olla maassa!

Kyseisen rääkin jälkeen oli luvassa mitkä muutkaan kun vatsalihakset! Mun vatsalihakset on kyllä jotenkin lähiaikoina kehittynyt hurjasti, mutta tunsin silti kuinka ihanasti koko keskivartalo joutui tekemään töitä siinä liikkeessä! Tunsin myös syvätvatsat tosi vahvasti sekä niiden värähtelyn ja semmonen tunne tulee aika harvoin!

Tunnin lopussa ei tuntenut enään hikoilevansa, mutta hikeä pukkasi vielä pukuhuoneessakin ja sitä sai pyyhkiä kyllä pyyhkeellä kokoajan.. Oon niin onnellinen että muistin hikipyyhkeen mukaan! (ja vesipullon tietysti!)


Ekakertalaisille en tätä tuntia suosittele, enkä ihmisille jotka ei hallitse "potkimista" eli esim sivupotkuja, mitkä on esim. bodycombatista tuttuja!
Muistakaahan myös syödä hyvin 2-3 tuntia ennen jos armya meinaatte kokeilla, toki sama sääntö on hyvä asettaa muutenkin "ennen liikuntaa rutiiniksi" :)

Mutta itse nautin tosiaan tunnista paljon! Todellinen rääkkitreeni jos vetää kympillä! ;)

Tänään olisi luvassa kahvakuulaa 45min a se on ensimäinen kahvakuula ryhmäliikuntatuntini! Olen joskus tehnyt sitä PT:n kanssa 30min ja tunsin kuolevani lopussa, katsotaas miten tänään käy. :D

Nyt laitan itseni jotenkin ihmisen näköiseksi ja suuntaan töihin!

Hyvää perjantaita kaikille! Pitäkää hyvä ja aurinkoinen päivä :)

4 kommenttia:

  1. Kahdesti oon kys. lajia kokeillut, meinasin kuolla. :D Aivan järkyttävää vaikka ennen tuntia ajattelin sen olevan helppo, johtuen jääkiekkoharrastuksestani. :p Osottautui kuitenkin rankemmaksi, varsinkin kun heitin heti alkuun syviä kyykkyjä. Vatsalihakset ovat aina olleet mulle se rentoutumishetki - ne ovatkin varmaan ainoat lihakset mihin olen täysin tyytyväinen tällä hetkellä. :D

    Olis sulle sellainen kysymys, että panostatko venyttelyyn paljon kuntoilussa. En siis tarkoita ihan näitä "perusvenyttelyjä", ettei lihakset revähdä, vaan ihan venyvyyttä? (: Vai onko sulle tärkein vaan se kunto? Muistaakseni tästä ei ole ollut mainintaa, vai olenko missannut jotain? :D

    VastaaPoista
  2. Marie: Musta tuntuu että yllättävän moni yllättyy tunnin rankkuuhesta:D

    ja oon tosi laiska venyttelemään, toki onhan venyvyyttä tullut a pyrin aina "venyttelytunneille" jos sellasia järjestetään. Nautin venyttelystä, mutta en osaa olla kunnolla paikoillani, varsinkaan jos yritän yksin venytellä:D Eli kehonhuoltoa pitäisi kyllä vähän parantaa ...

    VastaaPoista
  3. hei oon ruvennu lueskelee sun blogia.. ja tosi kivasti kirjoitat tän pudotamisen rankkuudesta.. huh hei. sitähän se on.. mutta siis toinenkin juttu johon toivon että vastaisit on että miten sait lisättyä tohon sivupalkkii lisä laatikon ja ton kuntoportin mainoksen ?

    VastaaPoista
  4. Cassu: Hei kiitos paljon :) Ja mä en valitettavasti osaa tuohon sanoa mitään, sillä mun kaveri autto muokkaamaan sen tuohon sivuun. Ite olin liian avuton siihen touhuun.. :D

    VastaaPoista