tiistai 9. lokakuuta 2012

STOP!

14.5.2012 asti ollaan porhallettu aika lujaa ja saatu uskomattomia tuloksia. Luulin että jatkan porhallusta ainakin jouluun, milloin aletaan hölläämään.

Kuitenkin yksityiselämässäni on sattunut suuria muutoksia (mm. asun äitillä nykyään, pitkää blogiani lukeneet saattaa päätellä tästä jotain.) Elämähän jatkuu, mutta jos henkinen puoli on ihan murtunut, heijastuu se fyysiseenkin kuntoon.

Nyt siis iskin jarrut pohjaan melkein viikko sitten. Mitenkö paljon jarruja? Paljon.

Aamutreenit pois, ruokavaaka kaappiin, ruoka-ajat ei oo niin nöpösnnuukaa eikä se mitä syö. Sillon treenataan kun huvittaa. Mm. viimeviikon keskiviikosta olen käynyt vain kevyellä kävelylenkillä (snnuntaina), eilen 30' zumbassa sekä 30' venyssä ja vasta tänään on pumppi. Sitten olisikin hyvä jo antaa kropan levätä. Onhan se henkisesti aika outoa ja fyysisestikkin kun ennen ollut lujaa treeniä ja puhdastakin puhtaampaa ruokavaliota.

Mistä sitten tiesin, että pian menee yli? Tai että meni jo? Huimausta, oksetusta, poissaolevuutta sekä väsymystä. Ajatukset pyöri treenin ja ruokavalion ympärillä, sillä niihin oli helppo paeta.

Onneksi totesin parin ihanan ystävän ja siskojen avulla missä mennään. Että nyt sanotaan STOP.

Veskullekkin asiasta kerroin ja hyvin olin oloni piilottanut. Ja niinhän mä oonkin yleensä niin superhymyilevä, että tais herrasta tuntua oudolle, kun en eilen hymyillytkään kokoaikaa kun pidettiin sitten pieni miittingi.

Sain Veskulta huippuohjeita ja mm. aamutreenitkin tavallaan pysyy, mutta ne on nyt henkisiä. Aamuaerobista/treeniä ei tehdä vaikka huvittaisi. Na-aa. Sovittiin myös, että mennään nyt päivä kerrallaan ja jos nyt tämä lokakuu ainakin ihan sen ehdoilla mitä kroppa haluaa. Vesku sanoi myös, että voin soittaa/laittaa viestiä jos siltä tuntuu. Siinä vaiheessa mun ois tehnyt mieli itkeä, olin niin helpottunut tietäessäni, että hän on niin hyvin mun tukena. Ja tajutessani että ei, hän ei ollut yhtään pettynyt, vaikka niin pelkäsin. Herra vain oli tsemppaava ja sanoi että olen yksi niistä ihmisistä, joiden takia maailma pyörii. Oli ihana siis saada tsemppiä, kun on ihan loppu. Nähdä toivoa!

Myöskin 80% vapaa-ajasta mun pitää tehdä muuta kun treenata tai miettiä muuten mun projektia. 20% jää siis sille ja jos joku pumppituntikin kestää 55min on se aika paljon!

Tulokset ei kärsi (vaikka armoton pöhötys antaakin väärin ymmärtää, se pitää vain muistaa ohimeneväksi oireeksi!) Mä oon edennyt hienosti. Sekin jo kertoo, että haluan silti elää terveellisesti. En alkaa rellestämään suklaalla ja läträämään alkoholilla! :D Tosin viime viikon sunnuntaina söin mustikkapiirakkaa, vanililijajäätelöä, suklaata ja suklaakakkua. Ja oliko se sen arvosta? Mun mielestä oli, vaikka alkokin vähän vatsaan koskemaan. ;) Se oli varsinaista makunautintoa!

Mietin kauan miten tämän muotoilisin teille, koska kaikkea en halua avomesti kertoa. Mutta tiedän, että jotkut pitävät suoritustani tavoitteenaan. Älkää lähtekö tekemään sitä yksin. Muutokseni oli huima, nopea ja uskomaton, mutta kuten huomaatte; ei todellakaan riskitön.

Ja toki projektini jatkuu! Nyt keskitytään vain henkiseen. Kyllä mä vielä ennen kesää ehdin ihan hyvin omiin fyysisiinkin tuloksiin, vaikka nyt jarrutellaankin sen asian saralla!

Mutta mä en IKINÄ pääse mun tavoitteeseen, jos henkinenpuoli ei oo kunnossa. Silloin mikään ei riitä.

Nyt mun joulukunto tulee olemaan se, että olen sellainen kun nyt ja peiliin katsoessa voin aina todeta "wau!"

Ymmärrätte varmasti, että koska tämä blogini koskee hyvin paljon liikuntaa ja syömisiä, tulee täällä olemaan myös hiljaiseloa, mutta toivottavasti ymmärrätte. Toki mulle on tulossa mm. Tallinnanmatka tuossa 15-16.10 ja ajattelin siitä kirjoittaa tänne! En tiedä, pidättekö ajatuksesta, mutta mun blogi, mun säännöt! Ja on hyvä näyttää myös itselleen tänne että elämässä on muutakin kun treeni ja ruokavalio.


Mulla olisi niin paljon kerrottavaa, mutta eiköhän kaikki ajankanssa tule teille selville. Nyt mä vaan relaan ja nautin elämästä! Eilenkin ostin välipalaksi rahkan sijaan pari klementtiiniä ja päärynän ja musta tuli niin niiiin onnellinen. Mun kroppa kiitti syvään ja alitajunta loukkaantui, mutta kyllä mä vielä alitajunnankin saan yhteisymmärrykseen kropan mielipiteiden kanssa!

Muistetaan kuunnella kroppaa sekä sitä mieltä/järjenääneä ja nauttia elämästä! Niin mä ainakin alan nyt taas opettelemaan ja olen jo kovassa vauhdissa. Onneksi opin laihtuessani sen, että kun kerta pystyin siihen, niin pystyn mihin vain tahansa!


Elämä jatkuu ja olen pian voimissain. Mutta se on ok että nyt väsyttää ja on hukassa, se pitää hyväksyä. Mutta muistaa, että suunta on vain ylöspäin ja ettei koskaan ole yksin!

Ihanaa loppuviikkoa/loppukuukautta kaikille! Palailen kirjoittamaan kun siltä tuntuu, kommentteihin pyrin vastaamaan kyllä nopeasti, mutta neuvoja en nyt jakele ja kainto pyyntöni olisi teille, ettette tekään kyselisi multa mitään neuvoja nyt.

Mun ainut neuvo teille on loppukuuksi: Nauttikaa elämästä ja kuunntelkaa oikeasti sitä kroppaa. Se tietää parhaiten teidät!

Ps. Mulla on muuten torstaina työhaastattelu ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa ja haluan niin saada sieltä töitä! Se ois ihana sekä mieluinen duunipaikka ja varmasti auttais mua nousemaan korkealle ennätysvauhtia!

24 kommenttia:

  1. Wau! <3 Wau siis siitä, että osaat olla näin järkevä! Hatun nosto!! Henkinen puoli on tärkein!! Toivottavasti kirjoittelet meille välillä kuulumisiasi, ettet ihan kokonaan lopeta! Kerron vaikka siitä Tallinnan reissusta jne.. Kyllä treeniblogiin kuuluu myös se henkinen puoli, ja niin kuin sanoit: SUN BLOGI, SUN SÄÄNNÖT!! You go girl!! <3 Oon ylpee susta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Monna koskettavista ja ttsemppaavista sanoista. :) Olet ihana. <3

      Poista
  2. Heips, en ole aiemmin tänne blogiin mitään kommentoinut, mutta aloin seuraamaan tätä, kun on itselläni kuntoremontti menossa.

    Halusin vain sanoa, että minua ainakin kiinnostaa kuulla myös muista asioista kuntoilun ulkopuolella, koska ei se kuntoilu ole kaikki kaikessa elämässä vaan aina pitää olla muutakin sisältöä. Ja mielestäni se on ihan oleellinen asia, että miten kuntoilun suhteuttaa muun elämän rytmiin. Kannattaa olla nimittäin muitakin harrastuksia, eikä vain yhtä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun nyt kommentoit!:) Ja harmi, että nyt sit tulee tällänen tauko! Kyllä täällä vielä höpötys ja vinkit liikunaan ja ruokavalioon liittyen jatkuu onneksi!:)

      Ja hyvä kuulla että kiinnostaa. :) Se on totta, että pitää olla muutain. Liikunta ja ruokavalio voi viedä kokoajan halutessaan ja se ei kyllä oikein ole.

      Poista
  3. Ihanan positiivinen kirjoitus, vaikka kumpuaakin aika rankoista asioista. Kunpa muutkin muistaisivat, että liikunnasta on tarkoitus tulla hyvä olo ja sen pitäisi olla tapa rentoutua, liika suorittaminen pitäisi unohtaa!
    Pistät ittes oman elämäsi ykköseksi ja nautit elämästä vastoinkäymisistä huolimatta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että mun elämäninto vielä paistaa läpi täältä risukasankeskeltäkin! ;)

      Ja viisaita sanoja sekä ihanaa tsemppiä, kiitos Nella. <3

      Poista
  4. Hienoa, että osaat stopata silloin kun sille on tarvetta. Kertoo tietynlaisesta kypsyydestä ja siitä, että todellakin arvostat itseäsi :) Oot Mokkis vahva ja rohkee tyyppi! <3

    VastaaPoista
  5. tosi kovasti tsemppiä sulle! ♥ jään odottamaan kirjoitustasi, että kuinka voit :)♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Maiju!:)<3 Ja ihana kuulla! Eiköhän tänne tule lähiaikoina kurkistus mun "muuhunkin elämään". :)

      Poista
  6. Täällä painitaan samojen tuntemusten kanssa, ja välillä on vaan pakko pysähtyä ja rentoutua! Tsemppiä sinne!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei tsemit sinnekkin!:) Kyllä me täältä vielä noustaan vahvempina kuin koskaan aiemmin!!!

      Poista
  7. Hyvä että tajusit nyt tarvitsevasi stoppia touhuun ennen kuin olisi ollut liian myöhäistä. Olet sä kyllä ihan huippu vauhtia edennyt ja saat olla todella ylpeä siitä, mutta saat olla myös todella todella ylpeä että pystyit stoppaamaan kun siltä alkoi tuntua. Henkinen puoli varsinkin on niin super tärkeää tällaisissa projekteissa!

    Tsemppiä ja ihanaa syksyä sinulle!<3 Palaile sitten niillä jutuilla mitkä tuntuu sinusta hyvälle, sitten kun tuntuu hyvälle :) (pystyikö enään monimutkasemmin asiaa ilmaisemaan? :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo olen kyllä tosi ilonen että asia tuli ilmi, ennenkun ois ollut liian myöhäistä!

      Kiitos paljon. <3 Haha, miten ihana lause hirviö tuo toiseksiviimeinen lause. ;) Mutta ihan ymmärrettävää suomea se on! Suomi osaa olla välillä aika monimutkanen kieli!:D

      Poista
  8. Oletko eronnut poikaystävästäsi? :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sympatiat täältä, itsekin vellon vielä eron jälkimainingeissa ja aika pahat on täytyy myöntää. Toivon että selviät paremmin kuin minä! <3 hirmuisesti tsemppejä ja haleja! <3

      ja kyllä, tauko tekee välillä ihan hyvää, oot niin paljon jaksanut porhaltaa että välillä on hyvä hengähtää :) olet vahva ja jaksat varmasti! :)

      Poista
    2. Kiitos paljon. Ja kyllä me molemmat selvitään! Se vie aikansa, mutta aina elämä voittaa! Tsemit ja halit sinnekkin! <3

      ja jep, kyllä tää varmasti hyvää tekee ja nyt jo mm. pakaralihas on ottanut kasvupyrähdyksen! Jeee! Liikuntaan olisi vain tosiaan kiva purkaa pahaa oloa, mutta Veskun antamilla harjoituksillakin saa ahdistusta postettua hyvin. :)

      Poista
  9. Juuri näin! Todella viisaita sanoja tyttöseni! <3 On tärkeää pysähtyä ja ihmisen mieli ei muokkaannu niin nopeasti kuin kroppa, eli upeaa että sinulla on rohkeutta kuunnella itseäsi! <3

    VastaaPoista
  10. Ihana Roosa, niin mahtavaa että annoit kropalle mahdollisuuden etkä yrittäny vaan peitellä huonoa oloa treenaamisen alle tms. Ei sitä levon merkitystä turhaan muistutella!

    Muista, että toi kroppa tulee olemaan sulla lopunelämää ja sillä pitää jaksaa porskuttaa aika kauan, eikä se kestä kuitenkaa ihan mitä tahansa <3 Oot niin hienon uurastuksen jo tehny, että oot ansainnu jo myös kunnon lepoa sekä keholle että mielelle :) Tosiaakin nyt suunta ylöspäin ihan uudella draivilla!! Lepo tekee ihmeitä <3 Oot huippu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse Viivuska olet ihana! <3 Ja tiedät varsin hyvin, että suuri kiitos kuuluu myös sulle et tää neiti tuli järkiinsä!!

      Ja mää muistan nuo sun viisaat sanat, lupaan. :) Kiitos hirmusti tsemeistä ja uskomattomasta tuesta mitä oon sulta lähipäivinä saanut! Sä oot huippu, huipumpi, VIIVI! <3

      Poista
  11. Jakselemisia Roosa :) <3 Itsekin erosin melkein 2v kestäneestä suhteesta muutama viikko sitten, onneksi kavereina, mutta kyllä yksin olemiseen oli vaikea tottua. Pikku hiljaa alkaa uudet rutiinit pinttyä pääkoppaan, mutta ikävä tietenkin joskus iskee. Näin kokemuksesta voin kuitenkin sanoa, että lyhyen ajan päästä alkaa eron positiiviset asiat huomata. Eihän se helppoa ole, mutta oikealla elämän asenteella kaikki on mahdollista.

    Hyvä, että oot ottanu omaa aikaa asioiden kanssa. Lepo on aina hyväksi stressaavassa elämäntilanteessa. Oot vahva ja sisukas tyttö! Oon varma, sää tuut nousemaan vielä entistäkin vahvempana Roosana!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eevi! <3 Ja meilläkin oli ns. "Hyvä ero" jos niin voi sanoa. En vain ala sitä täällä julkisesti sen kummemmin jakamaan. Mutta ainahan se tuntuu, varsinkin jos on kauan ollut jo yhdessä.

      Kyllä tää tästä ja elämä on alkanut jo voittamaan. Ja tästä taas oppii jotain uutta eli kyllä, musta tulee vahvempi kuin aiemmin!;)

      Kiitos tsemeistä. <3

      Poista