tiistai 2. elokuuta 2011

Karppaajan kotona

Mä tiedän, että olen paasannut ainakin joillekkin että karppaus on turhaa, mutta tällähetkellä elelen aikalailla karppaustaloudessa nimittäin muutin isilleni keskustaan pariksi viikoksi.

Pakollakin tulee mieliteko kokeilla karppausta, koska täällä on kaikki tarvittava siihen mm. turkkilaista jugurttia, paljon kasviksia ja jopa vähähiilihydraattista leipää, siis oikeesti, how cool is that :D

Voisinhan mä olla puolikarppaaja? Mua nääs inhottais jättää leipä pois ja miten tommonen karppaus sopii treenaamisen kanssa? Kertokaa te karppaukesta enemmäntietävät. :)

Toki mä oon nykyään vähentäny vaaleeta pastaa sekä riisiä ja leipä aikalailla vaihtunu täysjyvää (mitä nyt just vetelen elosen oliivijuustohiilaripommileipää hehe) , mutta niin ainakin pikkuhiljaa koitan niin tehdä!

Jos nyt siis alottaisin karppauksen niin viljatuotteet ja perunat pois, right? Ja tyyliin banaani ja omena.. järjetöntä!

Jokatapauksessa moni karppaaja on sanonut että olo on parantunut ja puhdistunut sekä mieli piristynyt ja tommoset fiilikset kelpais varsinkin kun on tulossa synkkä syksy!

Olen siis todellakin kahden vaiheilla mitä tehdä... Pitäisiköhän pysyä vaan omassa normaalissa ruokavaliossa, sillä kyllä se karppaajien syömä rasvamäärä välillä vähän yököttää..

2 kommenttia:

  1. Voi tulla vähän myöhässä, mutta itse karppasin joskus tuossa alkuvuodesta ihan hyvin tuloksin. Otin usein kouluun evääksi munakkaan, jossa oli juustoa ja pekonia. Munia, pekonia, lihaa, juustoa, kaikkea proteiinia sisältävää vedin hullun lailla ja tarkistelinkin että proteiinia tulisi yli 100 grammaa/päivä ja hiilareita alle 50 grammaa/päivä. Yleensä hiilarirajana kuitenkin oli tuo 100 g/pv, koska se oli itselleni helpompi. Se tarkoitti yhtä leipäviipaletta ja mahdollisesti yhtä perunaa. Perunasta en liiemmin välitä, enkä riisistä, joten karppauksessa suurin ongelma itselläni oli kaiken makean, pastan ja leivän jättäminen. Tosin suuret protskuannokset vähän veivät makeanhimoa, ja suuri kalorinsaanti (=isot annokset) pitivät kylläisinä. Maitorahka johon on sekoitettu vähän mehutiivistettä on erittäin hyvä aamu/välipala!

    VastaaPoista
  2. memory: Hei huippua, kiitos tuosta kommentista!:) Jelppaa kivasti! Mulla on tosiaan nykyään menossa se, että koitan karpata 3päivää/viikko eli ma-ke ja mulla on ollu totaallisia vaikeuksia aamupalan kanssa!! joskus menee munakas joo,mutta esim tonnikalan ja raejuuston sekoitus saa enempi yökkimään kuin minkäänmoista nautintoa aamulla, vaikka muuten kyseisestä sekoituksesta pidän! Mut tuo maitorahka mehutiivisteellä kuullostaa hyvältä. :) Tosin sileenkin vähän rikon sääntöjä, että koulussa kyllä syön (tosin silloin jää riisi,pasta, peruna ja leipä pois), mutta lihaa (vaikka esim koulun valmispihveissä on varmaan kivasti hiilareita),mutta periaate pysyy ja säästyy rahaa. :)

    VastaaPoista