torstai 31. tammikuuta 2013

Syynä suklaa? ;)

Aamulla mä heräsin melko kevyeen tunteeseen ja automaattisesti laitoin käden vatsalle. (Kyllä, tunnustelen sitä aina hetikun herään..outo.) Olin tosi yllättynyt; muahan ei turvota?!

Melko nopeella pomppauksella katsomaan omasta kokovartalopeilistä itseäni. Vääntelen ja kääntelen ja rentoutan vatsaa, mutta totta se on; pinkee pallo on vaan enempi poissa!

Mua alkaa hymyilyttää. Ensinnäkin mun vatsa ja toisekseen se, että oon nyt kahtena edeltävänä päivänä syöny mm. suklaata ja jugurttijäätelöö!! (tiistaina Tampereen takia ja eilen sorruin kipeenä suklaaseen..) Ennen oon yrittäny saada tätä palloa pois ihan prikulleen tarkasti syömällä terveellisesti, liikunnalla ja veden säännöllisellä nauttimisella.

Oiskohan syynä siis se, että aineenvaihdunta on saanut potkua parista "cheat daysta" vai se, että en enään stressaa tulevaa, kun tiedän saavani taas ohjausta ruokien ja liikunnan suhteen. Mitä luulette?

Ja vaikka syynä oiskin suussasulava suklaa, en silti kannata kaikkia kokeilemaan, se voi olla myös turmiollista. ;)

Tämä päivä alkoikin mulla puurolla ja tunnen olevani terve eli pääsen siis töihin; jee! :)

Mikä muuten teillä auttaa mahan turvotukseen?

6 kommenttia:

  1. mua helpottaa se, jos vähennän hiilareita.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on hyvä jos jollakin helpottaa! Ite syön normaalistikin melko vähän hiilaria, että jos sitä vielä vähentäisin menisi maha tukkoon, koska prodeakin tulee sen verta vedettyä kurkusta alas. :D

      Poista
  2. vai voisinko kääntää tämän asian niin, että suklaa ja kaikki herkut ovatkin itseasiassa terveellisiä, ja niitä tulee syödä niin paljon kuin haluaa? :) Ai eikö? Hmph.
    Mullekin on muuten monesti käyny niin että syön prikulleen oikein ja paino jumittaa/nousee. Sitten kun pikkusen tarkoituksella tai tahattomasti lipsun, paino lähtee kohinalla alaspäin. Eli varmaan tuo cheat day juttu on ihan totta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah oisikin noin!;)

      Ja jep niinhän se on!:) Itellä tosin ei oo koskaan vaan päivä auttanut. Näköjään nyt kun possuili pari pvä niin autto, jee!:)

      Poista
  3. kyllähän sitä tulee pitemmän päälle tukala olo ja aineenvaihdunta saattaa stopata, jos on kauan tiukalla kuurilla. cheat dayn yksi pointti onkin juuri se että saadaan aineenvaihduntaan taas vähän potkua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se on. :) Tosin itellä harvemmin autto vaan päivä..tarvittiin pari. ;)

      Poista