sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Minä ja herkut

Moikka! Edetään herkkulakkoa päivää numero 14 (oikeastaan jo 15. alkanut) Lakko on edennyt hienosti, sillä enää ei oo mikää pakkohoukutus herkkuihin, vaikka olisi hirveän nälän alla!
On niin mukavaa olla, kun kehossa on jotenkin "puhtaampi"olo, kun ei mätä sitä sokeria joka päivä kehoon, ainakaan tarkotuksella. :)

Eilen yöllä näin tosi hassua unta, kun miettii, miten hereillä ei tuota muuta kun mielihyvää tämä lakko. Meillä on kotona keittiönpöydällä suklaarasia, minkä sain myöhäisten joululahjojen mukana ja eilen sitä katsoin kun tulin töistä, mutta oikeastaan ilman houkutuksia, enemminkin mietin, että ompa hassua kun ennen en olisi voinut vastustaa ja nyt vain kahden viikon jälkeen vähät välitän. Kuitenkin yöllä näin unta, missä olin kyseisen rasian edessä ja sanoin "hitot herkkulakosta" ja mässäsin koko rasian. Mitähän asioita mun alitajunta käy tällähetkellä läpi? Voiko tätä kutsua jo riippuvuudeksi?
Samanlaisia repsahdus-unia näin jo sillon kesän herkkulakon aikaan. Niin, vai olisiko kyseessä vain suuri epäonnistumisen pelko?

Äsken pestessäni hampaita mietin kyseistä unta ja aloin miettiä tätä lakkosysteemiä ja se alkoi tuntia melko typerältä, varsinkin jos haluan olla ilman 4kk. Toisaalta mietin, aionko vain huijata itseäni, jos sallin lopettaa kun huvittaa. Aika sekavaa, mutta se on aina ollut suhteeni herkkuihin: sekava.

Herkut tuovat hetkellisesti mielihyvää, mutta kun niitä ei syö on se kai jatkuvaa mielihyvää, johtuen hyvästä olosta.
Ja nyt tuli kyllä tosi sekavaa tekstiä, olisi pitänyt vaan mennä nukkumaan ja antaa alitajunnan selvittää asioita!

Mutta anyway, sanokaa te mielipiteenne. Onko lakkoilu hot or not?

4 kommenttia:

  1. Ite oon nähny kanssa noita unia alkuvaiheessa ku irrottauduin herkuista. Nyt oon kuitenki koht ollu 6kk ilman, kerran maistoin karkkeja, eikä ne enää nii hyviä ollutkaan. Jos sulla on parempi olo nyt, niin kannattaa koittaa vielä lakkoilla jos mitään hirveitä himoja ei oo tullut :)

    VastaaPoista
  2. tinpe: 6kk! Wou, onnea hyvästä suorituksesta!:) Jatkan siis varmaan lakkoilua ;)

    VastaaPoista
  3. Ite olin koko syksyn kosmetiikanshoppailulakossa (sitä kun tuntui tursuavan kaapeista ulos jo..) ja monesti tuli itellekkin ihan samat mietteet, onko tässä mitään järkeä? Ihan samahan se on lopettaa? Kuitenkin jaksoin loppuun asti ja lakon jälkeen olin todella tyytyväinen, että olin kestänyt sen. Ei sitten sen jälkeen enää kaupassakaan himottanut erityisesti ostaa mitään. (: Mun mielestä lakkoilu on todella terapeuttista ja hyväksi jos se on onnistunut. (: Sitten taas jos lopettaa lakon kesken, on oikeasti epäonnistunut, eikä siinä sitten loppujen lopuksi ole mitään järkeä. :D Se kasvattaa oikeasti ihan järjettömästi itsehillintää ja ainakin itse huomasin, että voi hitsi, mä oikeasti pärjään ilman tätä! :D

    VastaaPoista
  4. Marie: Oi, onnittelut sinnekki onnistumisesta!:) Ja joo, ehkäpä mä vaan koitan huijata itseni herkkujen pariin tällä turhalla jaaritelulla.. ;) Helsinki tulee olemaan pahapaikka, kun on kaverin synttärit, mutta ehkä mä ostan jotain pähkinöitä ja vetelen niitä illalla:)

    VastaaPoista