torstai 14. huhtikuuta 2011

Kuka olen ja mikä ihme tää blogi on?

Olen 18-vuotias tyttö jyväskylästä ja valmistun parin kuukauden päästä parturi-kampaajaksi.
Blogini tulee käsittelemään laihdutusta ja sitä kuinka vaikeaa se on.
Asiasta puhuminen on minulle samalla vaikeaa ja helppoa, kuten laihdutuskin.

Ihan lapsuuden olen ollut kuullemma hoikka, normaalipainoinen hymyilevän iloinen tyttö.
Vaa'an kanssa aloin tappelemaan 3. luokalla ja en meinaa tämän vuoden vuosiluokkaa ammattikoulussa, vaan ihan ala-asteella.
Silloin olin vasta vähän ylipainoinen ja sehän oli ihan vanhempien vikaa (valitettavasti), eikä ruokailutottumuksia juuri muutettu.
Vasta totaallinen "voi ei!" elämys mulle tuli 8. luokalla, jolloin olin sitä mieltä että asialle on pakko tehdä jotain, tuolloin mua oltiin haukuttu läskiksi koulussa n.3vuotta
Myös paino oli silloin hälyttävän suuri (valitettavasti painon sanominen on ollut mulle aina niin henk.koht. asia että painolukemia ette tule näkemään tässä blogissa) ja painoindeksikin oli näkyvä ylipaino ja vaatekoko 44.
Aika järkyttävää eikö?

Niimpä mä sain sitten 8. luokalla suostumuksen painonvartioihin, koska mun mieli oli maassa ja muutenkin paino vaikeutti elämää mm. nopea hengästyminen ja kengät nauhat oli todella rasittavaa laittaa kiinni.
Ehdin olla kyseisen liikkeen jäsen ½v ja pudotinkin 10 kiloa, mutta mun laihdutus alko mennä jo sairauden puolelle mm. yksi omena päivässä ja päälle tunnin lenkki, sekä ruoka tottakai oksetti.
Niimpä mua uhattiin osastolla jos jatkaisin samaan malliin ja lopetin (onneksi!!!) laihduttamisen koska säikähdin.

Laihduttamisen pariin mä siirryin kunnolla sitten vasta pian vuosi sitten kun täytin 18 ja aloitin siis treenaamisen kuntomaailmassa.Kuntokeskukseen liittyminen oli ollut mun haave kyllä jo 16-vuotiaasta asti ja musta Kuntomaailma Vivian oli musta paras paikka aloittaa, koska sehän on vaan naisille (ei siis ulkonäköpaineita,yey!)
Tuloksiahan lähti heti tulemaan ja mun motivaatio oli huipussaan tosi kauan n.½v !
Nyt vasta sitten kun talvi hiipi suomeen se laski, vaikka edelleen treenasin, olihan se mitätöntä viime kevääseen verrattuna milloin mua näki treenaamassa 4-6krt viikossa kun talvisin 1-3krt viikossa.. :D
Nyt kun kevät alkaa tulemaan takaisin alkaa motivaatiokin hiipiä sitä mukaan mun mieleen ja kevätvireys kroppaan! Myös pyrkimys vähän enempi taas kesäkuntoon houkuttaa (tottakai!)

Blogissani mulla ois tarkotus jaella vinkkejä teille ja ottaa vinkkejä teiltäkin liittyen laihdutukseen, urheiluun, ruokavalioon ja elämäntapamuutoksiin.

Kuten huomaatte, mä en oo mallinmitoissa, vaan iha normaali suomalainen tyttö/nainen, joka oikeesti on taistellut kiloja vastaan, kohdannut ylä- ja alamäet, sekä saanut tietoa laihdutuksesta alan ammattilaisilta mm. ravintoterapeutti, kuntomaailmani henkilökohtainen ohjaaja Kirsi Hartikainen, painonvartijaryhmäni ohjaaja.
Myös itse olen etsinyt tietoa netistä, lehdistä, foorumeilta, tuttavilta....
Joten uskallan väittää että tiedän asiasta jotain.

Pyydän teitä myös tiedostamaan sen, että kirjoittelen asioita mun omasta näkökulmasta ja kaikilla on omat mielipiteet.

Mulla on myös toinen blogi, että jos kiinnostaa nii tsekatkaa seki! http://enjoy-every-moment-of-your-life.blogspot.com/

Laittelen jo tänään uutta postausta ja siinä käsitellään sitten laihdutuksen vahvaa perustaa eli asennetta ja sitoutumista eli palaillaan illalla!:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti