tiistai 1. marraskuuta 2011

Naiset ja kokolaput

Otsikko on hieman yleistävä, mutta on totta, että yleensä me naiset stressaamme sitä, että minkäkokoisen vaatteen ostamme enemmän kuin miehet, eikö?

Oon miettinyt asiaa Espanjasta lähden, sillä shoppaillessa mulla oli asenne, että jos paita istuu hyvin vaikka xxl:nä niin otan sen. Multa oikeesti löytyy vaatteita s-xl ja 38-44, mutta mitä sitten? Kaikki istuu hyvin ja saa mun kropan näyttämään hyvältä!

Koko riippuu ihan valmistajasta ja tosin valmistajallakin saattaa vaihdella koko riippuen materiaalista tai vaikka trendistä.

Oletteko vaikka huomanneet, että vaatteet selkeästi pienenivät jossain vaiheessa, mutta ainakin musta tuntuu että ollaan menossa taas vähän "väljempiin"vaatteisiin, mistä minä ainakin kiitän kovasti!

On kauheeta, miten joitakin nuortenaikuistenkin farkkuja on koossa 32, mitkä mahtuu mun pikkuruiselle 16-vuotiaalle pikkusiskolle, joka on tosi hento ja laiha. Minkä kuvan tämä antaa joillekkin naisille (ja miehille)? Että pitäisikö niihin mahtua? Mutta eihän se ole mahdollista jos tulee se lantiokin aikuisena? Järkyvvätää, minun mielestä.

Multa on kysytty täällä, mitä kokoa olen ja vastasin että M-L ja 38-40. Olisikohan pitänyt sanoa vaan 38-44 ja S-XL?:D Kyllä mä ymmärrän, että jotkut haluaa saada vihiä siitä vaikka, paljonko painan jos olen samanmittainen, mutta huomioikaa naiset rakkaat, että kaikilla on niin erinlainen ruumiinrakenne. Ette te saa tietää.
Mäkin joskus olen kadehtinut tasan mun pituista ja painoista ihmistä aivan varmasti. Sillä vaan saattaa olla isommat tissit ja leveempi alakroppa ja sitten se vatsa ihanan pikkunen ja pyykkilautaa muistuttava ja ei selluliittia.. mulla tulee niin mieleen joku latino mun kuvailuista ja kyllä mä tunnustan, että niiden kroppia kadehdin, samoin ihan tummaihoisten! Sitäpaitsi tosi tumma nainen on aivan älyttömän kaunis, varsinkin jos pukee oranssia!

Ja sitten takas aiheeseen! Ajatelkaapa vaikka, että mun tosi sporttinen ja laiha isosiskoni on kokoa 38 ja uskallan veikata että ehkä se 36-38, mutta joskus sen 38 paita näyttäis mun päällä ihan kaamealta ja joskus jotain toista tekis mieli kysyä lainaan. (Oon ihan expertti siinä, että nään silmillä mikä vaate mahtuu mulle ja vois istua nätisti. Kätsy taito varsinkin tehoshoppaillessa ;)

Mitä mieltä te ootte kokolapuista? Aiheuttaako ne sulle tai teidän kavereille päänvaivaa ja stressiä? Uskallatko itse sanoa mitä kokoa olet, vai heitteleekö sullakin niin kauheasti, ettei siinä ole kertakaikkiaan mitäänjärkeä kertoa (niinkuin ei niitä ole mitään järkeä noteeratakkaan.)

Kokemuksia mieluusti kommenttiboksiin!:)

pst, käytän vieläkin mun 44-kokoista mekkoa ja se on merkiltään MEXX. Tosin, ei se ihan niin hyvin istu kuin ennen, mutta kuitenkin. Ihana mekko!

8 kommenttia:

  1. aiheuttavat stressiä. alkaa kyllä helposti ahdistamaan etenkin housuja kokeillessa. pitäis vaan oppia pitämään mielessä että etenkin housuissa (laadusta, pesusta, istuvuudesta, merkistä ja kankaasta riippuen) tuumakoot vaihtelevat hyvinkin suuresti välillä. silti pitäisi aina mahtua siihen samaan pieneen kokoon

    VastaaPoista
  2. Ano: Tuttu tunne, ainakin ennen oli! Ei kukaa muu nää sitä lappua ja jos se nii paljon ahdistaa nii voi leikata pois ;) Kun housut istuu hyvin nii ihan sama mitä kokoa se on, right? Koska tosiaan, ne tuumat vaihtelee ihan hirveesti!

    VastaaPoista
  3. Ite oon ottanut asenteen, etten katso kokolappuun. (: Ei siinä mitään, mulle ei ainakaan tule ahdistusta et oisin liian iso tms. - Toi 32:kin on mulle joskus liian iso, mutten voi sille mitään vaikka ahmisin niin paljon kuin pystyn. :D (Tai siis mulle on lekurissa sanottu, että pitäs syödä niin paljo ku vaan ikinä jaksan et ei tuu ongelmii) mutta kun liikun kai vähän liikaa niin kaikki lähtee heti pois, en tiiä. :D Mutta kuitenkin pointtini on, että toisella merkillä 36 on tyyliin kokoa 40 ja toisinpäin. Munkin pikkusisko on "normaalipainoinen" ja sen koko on 36-38 ja silti senkin vaatekaapista löytyy 40 ja 42 jotkin vaatteet. (: Iteltäki löytyy pari 38, en enää edes vilkaise kokolappuun vaan valkkaan sen, mikä näyttää parhaimmalta. (:

    VastaaPoista
  4. Marie: Hei huippua, että sullakin on nii oikee asenne :) Ja mitä?? Lahjota mulle tuo et voi syyä nii paljon kun huvittaa, tämä herkkuperse ois nii innoissaa että ;)

    VastaaPoista
  5. Samaa mieltä, mitä väliä sillä kokolapun numerolla/kirjaimella oikeasti on. Vaikka tosin itsekin aina mietin, etten voi ottaa tuon kokoista koska se numero ei oo hyvä :D

    BTW, löysin vasta sun blogin, miten saat tuon väriset hiukset? :)

    VastaaPoista
  6. Ano: Niimpä! Äh, miksi alitajunta on joskus niin outo!:D Ja käyttämällä värihoitsikkaa/maskia joka toinen pesu, siks onkin seuraavan viikon pe kampaamo ja vaihdan vähän helpompaan väriin. Punanen tukka ja treenaus ei vaan sovi yhteen :D

    VastaaPoista
  7. Oon mäkin käyttäny sitä kyllä, mutta en vaan saa noin kirkkaita :( Harmi kun vaihdat väriä, noi on ihanat <3

    VastaaPoista
  8. Ano: Hmm, sulla on ollu ehkä sitten liian tumma pohja siinä alla? Mun on nyt turha ehkä tummuusasteita luettelee, ellet itekki oo lukenu parturi.kampaajakoulun tai muutenvaan tiiä?

    Ja joo onhan se harmi :( Mutta säästyypähän rahaa, aikaa sekä ei pilaa uusia vaatteita, mikäli vesisade tulee!

    VastaaPoista