perjantai 27. toukokuuta 2011

Kuntomaailman kesäkisa, sekä flexi bar tunti!

Pahoittelen hirveästä postaustauosta, mutta mulla on ollut maailman huonoin ideointikyky nykyään tätä blogia kohtaan, ja tuntu joka kerta että pakotamalla keksin jotain tyhmää, kun tänne yritin kirjoitella.
Nyt päätin sitten skarpata, koska eilen sain inspiksen mistä kerron.
Tuleva teksti ei tosin ole mitään yleistä, vaan omakohtaisia kokemuksiani ja kerron myös tulevan kesän tavoitteeni.
Mutta ehkäpä tälläinen teksti tekee ihan hyvää, vai mitä olette mieltä? Luettuanne tekstin, pyytäisinkin, että annatte mielipideenne kanattaako mun postailla omasta elämästäni (liikunnasta,ruuasta ja tavotteista) useasti ja yleisesti harvemmin, vain sitten vain yleiesti harvemmin, ilman ns. "välikevennyksiä."
Mä en kumminkaan ole alan ammattilainen, joten tiedon ja omien mielipiteiden kirjottaminen vie aikaa ja on joskus raskasta, sillä haluan sitten oikeesti miettiä mitä teille kirjoitan.
Nyt selittelyt seis ja itse asiaan!

Elikkä alottelen kertomalla käyttämäni kuntokeskuksen, kuntomaailman kesäkisasta.
Kyseessä on kesänaikana tapahtuva kisa ja kisa-aika on2.5-24.7.2011.
Eli 12viikon aikana pitää liikkua väh. 20kertaa ja väh. 4kertaa touko-, kesä-, ja heinäkuussa.
Palkinnoksi saat voittajafiiliksen, sekä "loppubileiden" lisäksi  voit myös voittaa uepita, rahan-arvoisia palkintoja mm.
- Aki Teiskonen VIP Rallypaketti rallilauantaille 2kpl á 260€
- Meidän Katsastus 2kpl katsastus (henkilö-/pakettiauto) sisältäen päästömittauksen á 69€
- Kirittäret 2kpl kahden hengen VIP paketteja playoffeihin á 60€
- Kekäle 2kpl 150€ lahjakortteja ja henkilökohtainen pukeutumisneuvonta
- Kuokkalan ja Seppälän Makuuni&Kotipizza 2kpl herkuttelupaketteja á 50€
- FuncFood kuntoilijan lisäravinnepaketti 2kpl á 50€
- Kuntomaailman lahjakortteja 5kpl 3kk kuntoilut á 201€
- Koulutettu Hieroja Minna Sjöblom 2kpl 45min lahjakortteja á 32€
- Kivääritehtaan Parturi-Kampaamo 2kpl hiustenpesu - leikkaus ja muotoonkuivaus a’ 30 €, 1 kpl käsihoito (sisältää kuorinnan, kynsien muotoilu ja lakkaus) a’ 30 €
- Kesäkisa T-paitoja tsemppi palkintoina, eli välissä on arvontoja, joissa osallistuja voi voittaa virallisen "Kesäkisa 2011" T-paidan, tosin mä ostin omani kympillä ja tuossa alla onkin siitä paidasta kuva :) (mulla on miesten S koko)



Kuulostaa aika hyvälle, eikö?:) Valitettavastihan uudet jäsenet ei taida keretä mukaan, mutta ei hätää, teitä on muistettu loistavalla liittymistarjouksella, eli touko-, kesä- ja heinäkuu vain 10e/kk!
Kuntomaailmaanhan voi mennä tutustumaan aiemminkin kerran ilmaiseksi jos haluaa ja jos yksin pelottaa mennä, mua saapi pyytää mukaan vaikka henkiseksi tueksi ;)

Mutta takaisin keäskisaan.
Koska mulla on kesäloma nytten pian(ei töitä, ei koulua), niin liikun varmasti enemmän kuin 20kertaa kesän aikana. Siksipä mä tein itselleni oman haasteen kesäksi!
Mun haasteena on käydä flexi bar tunneilla kerran viikkoon, koko kesäloman ajan.
Idea lähti eilisestä flexi bar tunnista, jolloin huomasin lajin olevan keskittymistä vaativa ja samalla rentouttava.
Mitä sitten flexi bar on?
 Tunnin jälkeen kysyin ohjaajalta nopeasti, missä tässä on nyt oikein sitten kunnolla kyse ja soveltuuko tunti mulle, koska mullahan on hartia-, sekä selkäkipuja. En sitten tiiä, johtuuko ne jumeista, vaiko lihastasapainosta, koska mun selkä on huomattavasti vahvempi kaveri kun tää vatsalihas/rintalihas- puoli...:D
Jokatapauksessa, osuin juuri oikealle tunnille!
Eli flexi barissa keskitytään treenaamaan niitä syviä lihaksia, ja se myös laittaa kuona-aineita liikkeelle, sekä avaa niitä lukkoja :) Myös ylivenyviin lihaksiin flexi toimii erinomaisesti!(näitä sijaitsee mm hartioissa, jos ryhtisi on huomattavasti eteenpäin).
Tunnilla keskitytään myös mm. kehonhallintaan, eli erilaisia tasapainoharjoituksia on luvassa.
Eilen käytiin kyllä vain perusteita (onneksi!) ja on olemassa kuullemma kunnon hikitreenejäkin kyseisessä lajissa. Semmoisesta kerron sitten, kun se sattuu vastaan!

Jokatapauksessa, mä huomasin eron heti! Mun alaselkäkivut on tänään ja eilen ollu tosi alhaiset! Mä jopa pystyn makoilemaan mahallani ja kattomaan töllöä, eikä nouseminen tee sitä pistävää kipua!
Mun on siis pakko nähdä, auttaako flexi bar ne kivut kokonaan pois :)
Toki myös syvienlihasten treenaaminen on välillä hyvästä.
Onko teillä omia kokemuksia kyseisest lajista? En yhtään ihmettelisi vaikka olisi, sillä kyseinen laji oli muutama vuosi taaksepäin vähän muodissa, vai puhunko nyt ihan omiani?

Elikkä tässä oli sitten erilaista postausta.
Miten on, kiinnostaako mun tavotteiden kuuleminen ja seuraaminen, sekä erilaisten tuntien esittely mun omasta näkökulmasta?
Toki kysyn ohjaajaltakin sitten yleisinfoa jos en lajista tiedä.
Mulla on mm. tutustuminen elixiaan tossa ens viikolla, niin haluatteko siitäkin kuulla mun mielipiteen? Entä omasta kuntokeskuksestani ja vaikka mun kunto-ohjaajasta? (Moi vaa Kirsi! Tiiän et luet tän läpi ;))
Ideoita otetaa kokoajan vastaan ja tosiaan, multa on toivottu postausta, missä kerron miten opiskelijabudjetilla voi syödä hyvin ja terveellisesti ja siitä on tulossa sitten lisää kesällä, kun pääsen mm. omaa siskoani haastattelemaan, joka on ikuinen opiskelija ja treenannu nyt sen 5-6vuotta (siskolla on myös ollut aina varaa maksaa elixia ruuan lisäksi, mutta vinkkinä vaikka se, ettei hän sitten tuhlaile rahojaan paljoa mm. vaatteisiin ja alkoholiin!)

Mutta semmoista tälläkertaa ja toivottavasti mulla iskee inspis kirjoittaa tänne pian uudelleen:)
Mulla on nyt ens viikolla valmistujaiset, eli koko viikko tulee olemaan hullunmyllyä! Silloin on varmaankin turha odotella postausta, ellen krapulassa kirjoita siitä, miten sitä liikkumista kannattaa tehdä jos on kyseinen vaiva viimepäiväisen ryyppyreissun jälkeen ja miten sen krapen sais pois ja keholle sekä mielelle paremman olon ;)

Nyt hyvät kesänalkamiset vaan kaikille ja palaillaan :)

7 kommenttia:

  1. mä ainaki seuraan innolla kaikkee mitä tänne kirjottelen ja yritän s aada inspistä kuntoiluun.XDDD

    VastaaPoista
  2. Julja: Aw mukava kuulla!:) Eli mun blogin yksi idea on ainaki sun kohalla toteutumassa! Pitänee siis skarpata kirjottelun suhteen ja olla ottamatta siitä paineita :)

    VastaaPoista
  3. Haa, hauskaa, että voin olla avuksi blogaamisessasi. Säästövinkkejä kyllä löytyy vaikka millä mitalla!

    Jos haluat vinkkejä motivaatioon, niin siitä voit lueskella vaikka tanssiblogistani http://tanssisali.blogspot.com :)

    VastaaPoista
  4. Rica: ah, otin ton myöntyvänä vastauksena et jakelet mulle säästövinkkejä ku nähdään! Vaikka sitten Helsingissä, kun täällä Jykylässä varmasti on aina häslinki viikonloppu!:D

    Ja mä oon lueskellu sun blogia, mut tiiät mikä mun englannintaito on nii varsinkaa iltasella sun blogia on yllättävän vaikee lukee :D Mutta pitääpi joku kerta kunnolla lukee se läpi ;)

    VastaaPoista
  5. Ootko käyny vielä Flexi-bar-tunneilla? :)
    Ja ootko kesäkisa-tavoitteessa vielä? :)

    VastaaPoista
  6. Kirsi: pakko ny myöntää, etten oo jaksanu ahjoo asti polkea... :( Pitäis varmaa nyt torstaina jaksaa. Pilatesta kyllä kokeilin ja oli yllättävä rankkaa Viivin vetämänä! Iha hiki tuli!
    Ja kesäkisassa oon edellee mukana,tottakai:)mutta tuo oma haaste ny menny vähä huonosti :( Tosin oon kuunnellu ny enemmä omaa kroppaa ja pyrkiny venyttelee :) Eli pikkuhiljaa edistyn kohti parempaa ja vähäkipuisempaa kroppaa;)

    VastaaPoista