lauantai 28. toukokuuta 2011

Alkoholia ärsytykseen ja helpottaa. Vai helpottaako sittenkään?

Meillä kaikilla on varmasti päiviä, jolloin tapahtuu jotain ikävää.
Oli se sitten potkut töistä, huono arvosana, ero tai vaikka ystävä jättää tulematta tapaamaan sinua.

Varsinkin väsyneenä sitä tahtoisi vaan todeta että perkele ja hakea se lemppari siideri/kalja/viskilasi kaapista ja hörppiä sitä ärsytykseen yksin sohvalla murjottaen. Eihän sitä ruokaakaan voi mättää kun se lihottaa, ainakin mä ajattelin ennen niin, mutta tänään pysähdyin miettimään jääkaapilla.

Henk.koht. syistä, tää ilta meni aivan piloille ja olin ja oon edelleen aika äkänen. Kotiin tullessani jääkaapissa houkutteli päärynäsiideri jota ois niin tehnyt mieli! Siiderin vieressä kökötti juustosalaattija katsoin sitä halveksuen ja ajatellen, ettei tuo mitään tepsi ja että oishan tuolla keksejä.
Mutta sitten rupesin miettimään asiaa toiselta kannalta: jos syön salaattia ärsytykseen, vaikka se sisältääkin juustoa, saan siitä ravintoaineita ja vähiten kaloreita.
Koska olen tunnesyöppö, niin vaikka sitä epäilinkin, salaatin syöminen kävi vihaisuuden laannuttamiseen!
Voitin tällä myös mahdollisen huomisen morkkiksen siitä, kuinka eilen  tuli mätettyä kaloreita ja hiilaripommeja ennen nukkumaanmenoa.
Alkoholista vielä sen verran, että se pienikin annos heikentää unta ja vaikuttaa ruumiin toimintaan! Myös krapula on (ainakin mulla) aina mahdollinen!

Joten miettikää seuraavan kerran sitä, onko se pikku ryyppääminen oikeesti se paras keino ärsytykseen. Huomioikaa et alkoholi annoskin saattaa sisältää 200-300kcal, ellei enemmänkin! Eli vaikka ne pari keksiä on musta myös parempi vaihtoehto, tai sitten se salaatti :) (ja vielä parempi jos on aikaa ja energiaa KUNNON TREENIIN ;) Sitä keinoa käytän mm. huonon aamun- ja aamupäivän jälkeen ja mulla se ainakin toimii!)
Joskus tosin myös se läheinen ystävä on paras juttu :)

Miten te toimitte jos teitä ärsyttää? Onko jollain fiilis, että aina on pakko sortua siiderin jos oikein vihastuttaa niin että meinaa itku päästä?

Ps. söin myös pari keksiä ja nyt on aika hyvä olo. Seuraavaksi nukkumaan ja aamulla lenkille niin vältän morkkikset!

6 kommenttia:

  1. Mulla toi siiderin lipittäminen iskee lähinnä sillon, kun on tosi rento olo. Sillon on silleen, et "ah, nyt hyvää musaa ja kylmää siideriä, nii kaikki on bueno!"

    Ketutuksesta mä pääsen eroon ottamalla iPodin ja lähtemällä lenkille tuulettumaan tai kaivautumalla peiton alle murjottamaan hetkeks. Syöminen tai juominen on viimesenä mielessä sillon. :D

    VastaaPoista
  2. Nora: Voih, oispa mullakin tollasta!:D Mä painun aina nukkuu jos on rento olo ja jotenki ku ketuttaa, nii se yleensä iskee mulle iltasinsitte nii ei jaksa lähtä lenkille :( Ja murjotus lisää mulla vaa agressioita :D Mut nii, ehkäpä munki pitäis pyrkii eroon tosta syömisestä ja koittaa pitkästä aikaa sitä murjotusta sitten :)

    VastaaPoista
  3. Heippa missä sun toinen blogi on :(

    VastaaPoista
  4. Ano: aa tosiaan, tänne vielä tänä aamuna unohin ilmottaa elikkä eemoyl.blogspot.com on uusi URL-osoite :)

    VastaaPoista
  5. Vaikuttaa kivalta tää sun blogi, pitääpä alkaa seuraamaan :)

    Tässä mun jos huvittaa tsekata:
    http://femmakerho.blogspot.com :)

    VastaaPoista
  6. Twelve: Kiitos!:) Ja näyttäis olevan sullaki aika liikuntaa/ruokavaliota koskeva blogi näin nopeasti vilkuistuna ja semmoset blogit on aina enemmän kun tervetulleita seurattavien joukkoon!:)

    VastaaPoista